اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان:

۱۳۱ میلیارد ریال طرح زیرساختی شهرک‌های صنعتی گلستان آماده بهره‌برداری است
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که امسال ۱۳۱ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای ۱۷ طرح زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هزینه شده که در دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، رضا شهمرادی روز یکشنبه بیان کرد:ساخت تصفیه خانه با ظرفیت ۴۵۰ متر مکعب، اجرای جدول هدایت آب های سطحی به طول ۲ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع برق به طول یک کیلومتر، ایجاد ایستگاه حفاظت کاتودیک گاز، ایجاد شبکه فیبر نوری به طول ۱.۵ کیلومتر، تکمیل شبکه مخابرات به طول ۳۵۰ متر و ایجاد آشیانه ماشین آتش نشانی از جمله طرح‌های آماده بهره برداری شهرک و نواحی صنعتی استان در دهه فجر است.

وی گفت:علاوه بر آن، عملیات اجرایی هفت طرح زیرساختی از جمله کنترل سیل، لایروبی، زهکشی و ایجاد دایک حفاظتی به طول چهار کیلومتر، زیرسازی و خیابان کشی، جدول هدایت آب های سطحی و حفر یک حلقه چاه آب در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در ایام الله دهه فجر امسال آغاز خواهد شد.

گلستان ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه  اقتصادی  اترک با وسعت بیش از ۲ هزار و ۴۱ هکتار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از بهره برداری ۲۹ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۶۹۳ میلیارد ریال و ایجاد فرصت شغلی پایدار برای ۴۰۱ نفر در دهه فجر امسال خبر داد و افزود:این طرح ها در آزادشهر، آق قلا، بندرترکمن، رامیان، علی آباد، گنبدکاووس، کردکوی و گرگان ساخته شده و آماده بهره‌برداری است.

 حسین طلوعیان  افزود:از جمله فعالیت این طرح ها در زمینه تولید انواع کیک، انواع تنباکوی معطر، صابون آرایشی، مایع شیشه پاک کن خانگی، خدمات چوب‌بری، بسته بندی غلات، مصالح سنگی ساختمانی، شستشو و دانه‌بندی شن و ماسه ، انواع قفسه فلزی فروشگاهی و انبار و کودهای زیستی مایع است.

هم مرز بودن گلستان با ترکمنستان و فراهم بودن زمینه ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق زمینی و ریلی، افزون بر ۱۰۰ کیلومتر ساحل خزر و خلیج گرگان و نزدیک بودن به بنادر امیرآباد بهشهر و نوشهر مازندران، فعالیت گمرک مرزی اینچه‌برون و فعالیت فرودگاه بین المللی گرگان و کلاله از جمله ظرفیت های زیرساختی این استان است.

گلستان ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است و به همین دلیل در بخش صنایع تبدیلی مزیت بالایی دارد.


http://www.caspiankhabar.com/92741



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96