اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سوز برف و آفتاب و راهداران
سوز برف و آفتاب برای آنها فرقی ندارد آنها نارنجی پوشان پیشرویی هستند که طعم سرماها و گرماهای زیادی را چشیده اند تا گرد و غبار و برف و باران را از جسم راه پاک کنند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی  راهداری ، از اوایل شب گذشته که  برف  استان  گلستان  را سفیدپوش کرده این نارنجی پوشان هستند که پیاده و سواره بر جسم 5200 کیلومتر راه نمک می پاشند تا جسم راه مرهم بگیرد و مسیر ادامه داشته باشد.

1700 کیلومتر مسیر و گردنه برفگیر هم بخشی دیگر از دامنه فعالیت نارنجی پوشان گلستانی از دیشب و امروز بوده که با 168 دستگاه خودروی سواری و برفروب سبک،سنگین و نیمه سنگین برفروبی می کنند..

معاون راهداری و در راس آنها مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان که مدیریت و هماهنگی نارنجی پوشان را برعهده دارند، می گویند:از شب گذشته و تا به این ساعت از امروز جمعه بطور میانگین در راهها بخصوص راههای کوهستانی و برفگیر استان بین 30 تا ۱۰۰ سانتیمتر و در برخی نقاط از جمله درازنو، توسکستان، خوش ییلاق و جنگل گلستان تا ارتفاع بیش از یک متر هم برف باریده است.

به گفته مهدی میقانی مدیرکل و غلامرضا بیکی معاون راهداری گلستان، حجم گسترده برف و بوران و شرایط سخت تردد در راهها بویژه راههای کوهستانی، منجر به انسداد این راهها شد.

معاون راهداری گلستان عصر جمعه در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بیان داشت که طبق گزارش و پیش بینی های هواشناسی، برف و باران تا امشب ادامه دارد و بازگشایی راهها پس از فروکش کردن حجم بارش ها باز خواهند شد.

وی افزود:با وجود نشاط آفرین بودن برف اما تمام تاکید مجموعه مدیریت بحران استان بر خودداری از سفرها و ترددهای غیرضروری در محورهاست تا شرایط آرام جوی بر استان حاکم شود.

بیکی از همکاری دهیاری ها و روستاییان و همینطور قشرهای مختلف بخش خصوصی در برفروبی ها تشکر کرد و گفت:به دلیل حجم گسترده برف و برودت هوای زیر صفر از امشب از همه مردم خواهش کرد در تردد محورها احتیاط لازم را داشته باشند.


http://www.caspiankhabar.com/92746



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96