اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



برخی مدارس چهار شهرستان گلستان فردا تعطیل است
برخی از مدارس روستاهای کوهستانی چهار شهرستان آزادشهر، رامیان، علی‌آبادکتول و گالیکش واقع در شرق استان گلستان در ۲ نوبت صبح و عصر فردا شنبه با توجه به یخبندان و سرمای هوا تعطیل است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، بارش برف و باران همراه با کولاک و برودت هوا از شامگاه روز گذشته بخش وسیعی از استان گلستان به ویژه مناطق کوهستانی را درگیر کرد به طوری که برخی از راه‌ها از جمله محور خوش ییلاق و توسکستان بسته شد.

با تلاش نیروهای  راهداری  راه‌های درگیر با برف و کولاک بازگشایی شد و تردد در محورهای کوهستانی به شرط همراه داشتن وسایل ایمنی و مجهز بودن خودروها به زنجیر چرخ امکان‌پذیر است اما هنوز شرایط برای تردد در داخل برخی روستاهای واقع در ارتفاعات به دلیل وجود برف فراهم نشده است.

یخبندان ناشی از تجمع برف در برخی از روستاهای کوهستانی آزادشهر، رامیان، گالیکش و علی‌آبادکتول باعث شده تا دانش آموزان فردا امکان حضور در کلاس‌های درس را پیدا نکنند اما طبق اعلام آموزش و پرورش استان برنامه‌های آموزشی از طریق شبکه شاد دنبال می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش گلستان، فردا تمام مدارس در ۲ نوبت صبح و عصر روستاهای وطن، نرگس چال، رحیم آباد، رودبار، خوش ییلاق، کاشیدار، نراب، وامنان و سیب چال در بخش چشمه ساران آزادشهر و تمام مدارس روستاهای کشکک، رضی، الهادی، ویرو و پاقلعه بخش مرکزی رامیان تعطیل است.

شهرستان‌های آزادشهر و رامیان با جمعیت تقریبی ۲۰۰ هزار نفر در شرق استان گلستان واقع‌اند.

همچنین مدارس ۲ نوبت صبح و عصر روستاهای سیاه رودبار، شیرین آباد، میان رستاق و خاک پیرزن شهرستان ۱۰۰ هزار نفری علی‌آبادکتول و مدارس ابتدایی روستاهای سیجان، پنو، کندسکوه و قوشه چشمه گالیکش شنبه تعطیل خواهد بود.

به گفته علی جوان  فرماندار  گالیکش، بارش سنگین برف که از بامداد امروز در مناطق کوهستانی این شهرستان ۶۴ هزار نفری شروع شد و تا ظهر امروز ادامه داشت، چند ساعتی باعث مسدود شدن راه ارتباطی ۲ روستای"سیجان و کندسکوه"از توابع دهستان نیلکوه این شهرستان و اختلال تردد در محور بین المللی پارک ملی گلستان شد.

طبق اعلام نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان، بامداد فردا شنبه در بسیاری از مناطق مسکونی دمای هوا به صفر درجه خواهد رسید.


http://www.caspiankhabar.com/92767



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96