اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



راه دسترسی همه روستاهای گرفتار در برف گلستان باز شد
معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت : با تلاش راهداران، راه دسترسی روستاهای سخت‌گذر گرفتار در برف مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان باز شد اما به دلیل یخ‌زدگی، تردد در این جاده‌ها همچنان با استفاده از زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، غلامرضا بیکی روز یکشنبه بیان کرد:در آخرین مرحله از بازگشایی روستاهای گرفتار در برف، روز گذشته عملیات برف روبی راه های منتهی به ۱۲ روستای پنج شهرستان آغاز شد و ۱۲ گروه  راهداری  به همراه ۳۶ دستگاه ماشین آلات راهسازی موفق به باز کردن راه ارتباطی این روستاها شدند.

وی ادامه داد:در این عملیات راهداران ۱۲۰ کیلومتر باند(رفت و برگشت)را برف روبی و شن پاشی کردند.

به گفته وی راه دسترسی ۱۲ روستای سخت‌گذر و کوهستانی گالیکش، آزادشهر، کردکوی، گرگان و علی آباد بر اثر بارش ۳۰ تا ۷۰ سانتیمتری برف جمعه گذشته تا روز گذشته همچنان بسته بود.

بیکی اضافه کرد:با تلاش راهداران، راه روستاهای گرفتار در محاصره برف از جمله کنداب و حاجی آباد کردکوی، شاهکوه پایین گرگان، سیاه‌مرزکوه علی آباد، سیجان و قوشه چشمه گالیکش و سیب‌چال و رحیم آباد آزادشهر باز شد.

وی یادآور شد:اکنون ۲۵ گروه راهداری با استفاده از ماشین های سنگین در جاده های کوهستانی و برف‌گیر گلستان به ویژه توسکستان و خوش ییلاق حضور دارند و آماده ارائه خدمات به رانندگان هستند.

وی از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها تماس داشته و تجهیزات کامل زمستانی اعم از اطمینان از پر بودن باک بنزین، لباس گرم، آذوقه و مهمتر از همه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

استان گلستان پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن کوهستانی و برف گیر است.

استان گلستان از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.


http://www.caspiankhabar.com/92773



تبلیغ کانال تلگرام

برچسب‌ها

راهداری


مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96