اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



در هم اندیشی با اصحاب رسانه مطرح شد؛

آماده باش بیمارستان های گلستان/تعداد بیماران سرپایی افزایش یافت
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش تعداد بیماران سرپایی کرونا و آماده باش بودن بیمارستان های استان خبرداد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  عبدالرضا فاضل  بعد از ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد:نگرانی نسبت به پیک ششم کرونا در کشور و گلستان وجود دارد و آن آرامش و راحتی خیال که در سابق وجود داشت تحت شعاع قرار گرفته است.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان افزود:قدرت امیکرون سه الی چهار برابر سویه دلتا بوده و با توجه به فرارسیدن آخر سال و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم باید پروتکل‌ها جدی تر رعایت شود.

وی بیان کرد:در برخی از شهرستان‌ها پوشش دوز سوم واکسن  کرونا  تنها هشت درصد بوده و برای این کار اقدامات فرهنگی لازم است تا مردم اقناع شوند و برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

فاضل ادامه داد:مردم دانش و اطلاعات کافی در مورد کرونا کسب کرده ولی باید آنها را توجیه کرد تا برای واکسیناسیون دوزهای بعد مراجعه کنند و تعطیلی‌مدارس هم آنها را آگاه کرده است.

پوشش قابل تأمل واکسن

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه گفت:کرونا بحرانی است که نمی‌دانیم چه زمانی به اتمام می‌رسد.

 ناهید جعفری  افزود:استان گلستان از جمله استان‌هایی بود که واکسیناسیون سنین پایین را زود آغاز کرد و پوشش واکسیناسیون بالا رفت اما در ادامه روند مراجعات مردم کاهش یافت و یکی از قابل تأمل ترین پوشش‌ها را در کشور داریم.

وی بیان کرد:بسیاری از مردم بیش از سه ماه از دوز اول واکسن آنها گذشته ولی هنوز برای دریافت دوز دوم مراجعه نکرده اند.

جعفری با بیان اینکه دوره کمون سویه امیکرون کوتاه است، گفت:تزریق واکسن از سن ۱۲ سال به ۹ سال در استان کاهش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در ادامه بیان کرد:میزان مراجعات سرپایی بیمارستان‌ها روز به روز در حال افزایش است و در بخش بستری هم تاکنون نمود زیادی نداشته ولی پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان هفته افزایش یابد.

محمدمهدی زرگران اضافه کرد:به تمام بیمارستان‌ها آماده باش داده شده و جلسات متعددی با بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برگزار شده است.

وی عنوان کرد:کمیته علمی برای تعیین پروتکل‌های استانی تشکیل شده است.

زرگران بر استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های ارتش، تأمین اجتماعی و غیره تاکید کرد و گفت:از فردا(۱۲ بهمن)طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا در استان آغاز خواهد شد.


http://www.caspiankhabar.com/92782



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96