اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



گام به گام تا استقرار دولت جدید؛

آخرین جزئیات انتصابات از زبان استاندار گلستان/هفته های پُرتغییر در انتظار ادارات کل
استاندار گلستان آخرین جزئیات انتصابات و تغییرات مدیران در این استان را تشریح و علل تاخیر در معرفی مدیران جدید را اعلام کرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، استان گلستان یکی از استانهایی است که به دلیل تکاپوی بسیار سیاست مردان و رسانه ها به استانی سیاسی و در پاره ای از اوقات به استانی سیاست زده نیز مشهور می شود، استانی غنی از ظرفیت های انسانی و طبیعی و در عین حال مملو از فرصت های توسعه و پیشرفت که در صورت تلفیق نیروی انسانی مدیر و مدبر با بهره مندی صحیح از منابع و فرصت ها می تواند با شتاب بسیار بالا عقب ماندگی های توسعه ای خود را دنبال کند.

پس از بروز مشکلات عدیده  اقتصادی  و معیشتی برای مردم، این مردم بودند که در عین گلایه مندی با حضور پرشور خود در انتخابات اخیر بار دیگر ارادت خود را به نظام، انقلاب، میهن و آینده کشورشان به اثبات رسانده و خواستار تغییر در ریل اجرایی کشور شدند.

با حضور آیت الله رئیسی در راس دولت سیزدهم و تاکید ایشان بر عدم استفاده از بانیان وضع موجود ضرورت تغییر مدیران در راس نهادهای مختلف اجرایی و دولتی بیش از گذشته ایجاد شد و استان گلستان نیز پس از شناخت  استاندار  خود با شیبی ملایم وارد این فاز شد.

هر چند گلایه های مختلفی از سوی نخبگان، معتمدین و رسانه های همسو با دولت مبنی بر کند بودن روند  انتصاب ات در استان گلستان منتشر شد اما نمودار تغییرات در استانها نشان می دهد سرعت استان گلستان در این تغییرات از میانگین کشوری و بسیاری از استانها بیشتر بوده است.

استاندار گلستان در گفت و گو با خبرنگاران پیرامون این موضوع مهم با اشاره به اینکه بنده از همان روز نخست حضور در گلستان اجرای منویات رئیس جمهور به ویژه ایجاد تغییرات در بدنه دولت در آنجایی که نیاز بوده است را در دستور کار قرار داده ام، اظهار کرد:اینکه گفته می شود روند انتصابات کند بوده هر چند شاید حرف دقیقی نباشد اما به صورت نسبی اگر آن را بپذیریم دلایل متعددی دارد.

علی محمد زنگانه با بیان اینکه بنده با حضور در استان در حدود سه ماه گذشته به صورت همزمان چندین موضوع مهم را باید پیگیری می کردم، خاطرنشان کرد:در کنار سفر مقامات رسمی قوا از جمله رئیس قوه قضائیه و اقدامات اجرایی و زمینه ساز حضور رئیس جمهور گرفته تا رسیدگی به موضوعات اولویت دار اقتصادی استان، ساماندهی محورهای حرکتی استان و ایجاد هماهنگی میان ارکان تصمیم گیری و دیدارهای مردمی و...تنها بخشی از مشغله های ما در این مدت بوده است.

تغییر 90 درصدی فرمانداران و مدیران ستادی استانداری گلستان

وی با تاکید بر اینکه در روند انتصابات ضمن آنکه از بخش عمده ای از نخبگان استان رزومه دریافت کرده ایم، گفت:کمیته ای به صورت تخصصی و دقیق ضمن پالایاین رزومه ها نفرات شایسته برای بررسی نهایی را به کمیته انتصابات معرفی کرده اند که در این مرحله هم ضمن آنکه ما بر اساس حجت شرعی برآمده از تحقیق، مصاحبه و بررسی دقیق توانمندی ها و روحیات افراد به گزینه نهایی رسیده ایم مباحث متعدد دیگری نیز در معرفی فرد اصلح مطرح بوده است که نظرات بزرگان، معتمدین و متنفذین در استان و شهرستانها، روند استعلامات مختلف، هماهنگی با مراجع بالادستی و...از جمله آنها بود.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه با انتصابات رخ داده در روز گذشته در حال حاضر و با شروع دهه فجر انقلاب اسلامی 12 فرماندار از 14 فرماندار شهرستانهای ما منصوب و معرفی شده اند، ادامه داد:این یعنی ما حدود 90 درصد سکانداران دولت در شهرستانها را معرفی کرده ایم که در روزها و هفته های آتی با طی روند لازم این آمار افزایش پیدا خواهد کرد.

زنگانه با اشاره به اینکه تا کنون 80 درصد از ادارات کل ستادی استانداری نیز مدیران جدید خود را شناخته اند، تصریح کرد:با انتخاباتی که در یکی دو روز اخیر رخ خواهد داد این آمار نیز به 90 درصد خواهد رسید و تقریبا تکلیف مدیریت های موجود در استانداری گلستان نیز مشخص خواهد شد.

تنها 15 درصد مدیران کل دستگاه‌های اجرایی تغییر کرده اند

وی با بیان اینکه در بخش انتصاب مدیران کل دستگاههای اجرایی کمی روند انتصاب سخت تر و پیچیده تر است، اضافه کرد:به همین دلیل تا کنون تقریبا 15درصد مدیران کل دستگاههای اجرایی تغییر کرده اند و عملا مدیر جدید همراه با رویکردهای توسعه ای و انقلابی دولت جدید در این ادارات کل مستقر شده اند.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه انتخاب گزینه نهایی 50 درصد ادارات کل دستگاههای اجرایی استان از سوی ما قطعی شده است، افزود:این گزینه ها در مراحل اخذ استعلامات، هماهنگی با وزارتخانه های مربوطه و انجام مراحل اداری لازم است که در هفته های آتی این افراد نیز پس از هماهنگی دوجانبه با وزارتخانه ها معرفی می شوند و عملا آمار تغییرات در این بخش نیز به 50 درصد خواهد رسید و با توجه به جلسات فشرده ما برای تعیین تکلیف مدیران کل دستگاههای اجرایی سرعت تغییرات در این بخش نیز افزایش پیدا می کند.

بدون تردید در این فضا علاوه بر ضرورت سرعت بخشیدن تغییرات در راس مدیریت ها، دقت و ظرافت و عدم اتلاف وقت برای چینش مدیران میانی و لایه های بعدی لازم و ضروری است تا دستگاهها و نهادهای اجرایی با مشخص شدن تکلیف مدیریت و رویکردهای خود بتواند بر ماموریت های سنگین خود در شرایط حساس کشور متمرکز شود.


http://www.caspiankhabar.com/92791



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96