اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ورود بازرسی استان گلستان به معاملات و مزایده‌های دولتی/ ۹۵ میلیارد تومان به بیت المال بازگشت
در جلسه مشترک دستگاه قضایی و سازمان بازرسی استان گلستان بر رسیدگی سریع به پرونده‌های فساد اقتصادی و افزایش تعاملات بین دو دستگاه تاکید شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از  دادگستری  گلستان، جلسه تعامل دادگستری و اداره کل بازرسی استان با حضور قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های  فساد  اداری و اقتصادی و سربازرسان اداره کل بازرسی استان در دادگستری کل استان گلستان برگزار شد و حیدرآسیابی در این جلسه اظهار داشت:در این جلسه قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های فساد اداری و سربازرسان اداره کل بازرسی، دغدغه‌ها و مسائل مربوط به روند رسیدگی به این پرونده‌ها را مطرح و برای آن چاره اندیشی کردند.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان این که مبارزه با فساد به ویژه فساد اداری، از تاکیدات رئیس قوه قضاییه است، گفت:هدف اصلی تشکیل جلسه نزدیک کردن نگاه دستگاه قضایی و  سازمان بازرسی  به عنوان یک مرجع نظارتی است تا هم روند کشف جرم سرعت بیشتری بگیرد و هم گزارش‌ها و مستندات ارائه شده به مراجع قضایی، به دقت بررسی و مورد توجه قرار گیرد.

آسیابی افزود:گزارش‌های سازمان بازرسی، به عنوان یک نظریه رسمی در دادگاه و دادسرا پذیرفته است و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.مطابق اصل 174 قانون اساسی نظارت بر حسن اجرای امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری از وظایف بازرسی است و این نهاد  از شان و جایگاه بالایی برخوردار است.

مدیر کل بازرسی استان گلستان هم در این جلسه گفت:بازرسی به عنوان بازوی نظارتی قوه قضاییه کار نظارت بر همه دستگاه‌های دولتی و عمومی نیمه دولتی و هر دستگاه اجرایی که از دولت کمک می‌گیرد و یا دولت بر آن نظارت می‌کند، برعهده دارد و همین گستردگی حیطه فعالیت، سختی کار همکاران ما را دوچندان کرده است.
 

محمدتقی حاجی مشهدی افزود:برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری در قالب سند همکاری با اداره کل اطلاعات، اطلاعات سپاه و پلیس اقتصادی نیروی انتظامی تعامل داریم.

حاجی مشهدی گفت:در حال حاضر 59 پرونده در مراجع قضایی استان با گزارش سازمان بازرسی در جریان رسیدگی است که عناوینی مانند اختلاس، ارتشا، تضییع اموال عمومی، تحصیل مال از طریق نامشروع، تصرف با استفاده غیرمجاز در اموال و مداخله کارکنان در معاملات را بر می‌گیرد‌.

وی ادامه اداد:امسال 41 مورد از معاملات و مزایده‌های دولتی با ورود اداره کل بازرسی استان لغو یا تجدید شد که در نتیجه آن 97 میلیارد تومان به بیت المال برگشت داده شد.


http://www.caspiankhabar.com/92796



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96