اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نخستین گلخانه کشت گیاهان دارویی شمال کشور در گنبدکاووس به بهره‌برداری رسید
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر نخستین گلخانه کشت گیاهان دارویی شمال کشور در هنرستان کشاورزی گنبدکاووس افتتاح شد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از تسنیم، سیدرضا نظری صبح امروز در مراسم افتتاح نخستین گلخانه کشت گیاهان دارویی شمال کشور با تأکید بر اهمیت مهارت‌آموزی و فعالیت‌های اقتصادی در حوزه آموزش و پرورش اظهار داشت:نگاه اصلی در این رابطه به تقویت فعالیت هنرستان‌های کشاورزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود:دانش‌آموزان با فراگیری مهارت‌های لازم از جمله در حوزه فعالیت‌های کشاورزی می‌توانند پس از پایان تحصیل در سریع‌ترین زمان جذب بازار کار شوند.

وی ابراز کرد:‌هنرستان‌های کشاورزی ظرفیت خوبی برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و کسب درآمد برای آموزش و پرورش است تا برای انجام فعالیت‌های مختلف عمرانی خودکفا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان اضافه کرد:هنرستان کشاورزی گنبد کاووس در 10 رشته‌فنی‌‌حرفه‌ای و کاردانش از جمله امور زراعی و باغی، گیاهان دارویی، پرورش اسب و ماهیان گرمابی 218 هنرجو دارد.
 

مدیر هنرستان کشاورزی شهید رجایی هم در این مراسم گفت:گلخانه کشت نشای گیاهان دارویی 450 مترمربع مساحت دارد و می‌تواند بخش عمده نیاز فعالان این بخش در استان را تأمین کند.

جواد یوسفی اظهار امیدواری کرد که با اختصاص اعتبارات بیشتر، وسعت این مجموعه گسترش یابد تا با تأمین نیاز تولیدکنندگان، امکان صادرات گیاهان دارویی گلستان به کشورهای همجوار فراهم شود.

همچنین با هدف توسعه فضاهای آموزشی و با حضور سرپرست آموزش و پرورش استان، کلنگ احداث یکصد و بیست و پنجمین آموزشگاه خیّرساز در گنبدکاووس به زمین زده شد.

سیدرضا نظری سرپرست آموزش و پرورش استان در این مراسم گفت:در نظام تعلیم و تربیت با هدف عدالت آموزشی و مدرسه‌سازی این آموزشگاه 2کلاسه تا مهرماه 1402 برای تحصیل 55 دانش‌آموز روستای امیدیه به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این مراسم گفت:مدرسه روستای امیدیه به‌دلیل تخریبی بودن 18 سال است مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و دانش‌آموزان این روستا برای تحصیل مجبور به رفت‌وآمد به روستای امیدآباد هستند.

وی اعلام کرد:‌برای راحت‌تر کردن تحصیل 26 دانش‌آموز دختر و 29 دانش‌آموز پسر این روستا امروز عملیات ساخت یک آموزشگاه 2کلاسه برای پوشش دوره ابتدایی از محل طرح آجر به آجر، کمک مردم روستا و اعتبارات اداره‌کل نوسازی مدارس استان در مجاورت مدرسه تخریبی آغاز شد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس اعتبار مورد نیاز برای ساخت این مدرسه را 15 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:با توجه به مشارکت 48 هزار و 288 نفر از بانوان خیّر گلستان در طرح آجر به آجر، این آموزشگاه به نام حضرت فاطمه(ع)نام‌گذاری شده است.


http://www.caspiankhabar.com/92819



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96