اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کرونا مانع بروز حادثه برای گردشگران پارک النگ‌دره گرگان شد
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان گفت که تعدادی درخت پوسیده سرپا خشک و آفت‌زده در بخشی از جاده اصلی و سلامت پارک جنگلی النگ‌دره گرگان سقوط کرد اما به دلیل اعمال ممنوعیت حضور گردشگران در این تفرجگاه به دلیل شیوع کرونا، خسارتی در پی نداشت.

علی اصغر نیکویی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار  کاسپین خبر  اظهار داشت:قرق‌بانان مستقر در این پارک جنگلی بلافاصله در محل حضور یافته و تنه و شاخه های درختان سقوط کرده را که موجب بسته شدن جاده اصلی و سلامت شده بود پس از برش به مکان دیگر منتقل کردند.

اداره  منابع طبیعی  و آبخیزداری  گرگان  هر ساله درختان پوسیده و آفت زده سرپا خشک خطر آفرین و حادثه‌ساز در پارک جنگلی  النگدره  گرگان را با هدف ایجاد امنیت جان و رفع خطر و حادثه برای استفاده هرچه بهتر گردشگران از این تفرجگاه جمع آوری می کند.

آخرین مرحله این طرح اواخر فصل پاییز سال ۹۸ انجام شد که علاوه بر شاخه زنی درختان در مسیر جاده سلامت، با همکاری شهرداری افزون بر ۳۰۰ اصله درخت پوسیده و حادثه ساز نشانه گذاری شده در سطح پارک قصع و جمع آوری شد.

پارک جنگلی النگ‌دره به مساحت ۱۸۵ هکتار در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان و در مسیر جاده ناهارخوران قرار دارد.

این منطقه جنگلی با آب و هوایی کم‌نظیر حداقل ۱۰ درجه خنک‌تر از نقاط شهری و پرجمعیت است و جایی مناسب برای بازدید و سپری کردن تعطیلات به‌شمار می‌رود.

النگ‌دره در دامنه جنگل‌های انبوه شمالی قرار دارد که از پوشش درختان جنگلی برخوردار بوده و مهم‌ترین نوع درختان این پارک را توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید و شیردار تشکیل می‌دهد.

از چند روز گذشته و در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تمامی تفرجگاه‌های استان گلستان تا ۲۰ فروردین تعطیل است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/9282



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96