اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ خبرداد؛

رشد ۶۸ درصدی حمل و نقل ریلی گلستان
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ از رشد ۶۸ درصدی حمل و نقل ریلی استان خبرداد و گفت: برای این که بتوانیم از ظرفیت باری که در اطراف کشور است استفاده کنیم باید کریدور شمال به جنوب ایجاد شود.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، محسن اعتماد اظهار کرد:در سال جاری تاکنون ۶۰۰ هزار تن حمل و نقل کالا اعم از صادرات، واردات، حمل و نقل داخلی و ترانزیت داشتیم که نسبت به سال قبل ۶۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ افزود:روند رشد از سال ۹۴ آغاز شده و نشان دهنده این است که ظرفیت بالایی در حمل و نقل ریلی داریم که روز به روز در حال افزایش است.

وی بیان کرد:باید هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های منطقه  اینچه برون  را کامل کرده و به فکر این باشیم که ۳۵ میلیون تن بار که در اطراف کشور بوده و قابلیت جذب ۲۵ درصد آن را داریم، به کشور وارد کرده و آن را از به آب‌های آزاد و اروپا برسانیم.

اعتماد اضافه کرد:لذا باید مسیر ریلی گرگان به سمت  شاهرود  و طبس ایجاد شده و کالاها به بندرعباس منتقل شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت:ظرفیت مسیر فعلی، یعنی حمل و نقل کالا از اینچه برون به سمت شمال و گرمسار، تکمیل بوده و نهایت می‌توانیم یک میلیون تن بار جابجا کنیم و مدت زمان حمل آن هم طولانی است.

وی ادامه داد:اگر می‌خواهیم ترانزیت کشور فعال شود و از آسیای میانه به آب‌های آزاد متصل شویم، باید بتوانیم در مدت کوتاهی حمل‌ونقل بار را انجام دهیم در حالی که حمل کالا در مسیر فعلی ۱۳ روز طول می‌کشد و مسیر جدید که مطرح شده اگرچه هزینه‌بر و سخت است ولی کار خوب و بلندمدتی بوده و ظرف چهار روز می‌توانیم بار را از آسیای میانه به خلیج فارس برسانیم.

اعتماد گفت:این امر مستلزم حمایت دولت است که امیدواریم در سفر هیئت دولت به استان این مسیر مصوب شده و سرمایه گذاران هم پایه کار هستند و اگر این اتفاق بیفتد حداقل هزار و ۵۰۰ نفر در اینچه برون مشغول به کار می‌شوند.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ بیان کرد:طبق چشم‌انداز اگر این مسیر ایجاد شود در عرض ۶ الی هفت سال هزینه کل پروژه جبران شده و مابقی هم سود است.


http://www.caspiankhabar.com/92832



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96