اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

امکان بازدید مجازی از ۴۱ اثر تاریخی و گردشگری گلستان فراهم شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از امکان بازدید مجازی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این استان با بهره‌گیری از تصویربرداری ۳۶۰ درجه خبر داد.

به گزارش کاسپین خبر ، احمد تجری اظهارکرد:باتوجه به شیوع کرونا ویروس و ضرورت خودداری از سفر در شرایط کنونی کشور، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و سفر مجازی مناسب‌ترین راه برای آشنایی هم‌وطنان با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مناطق مختلف به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص کرونا و با هدف تشویق بیشتر مردم برای ماندن در خانه و کاهش سفر، این اداره‌کل امکان تور مجازی بازدید از جاذبه‌های شاخص طبیعی و تاریخی‌فرهنگی استان در قالب ۴۱ اثر شاخص با بهره‌گیری از تصویربرداری ۳۶۰ درجه به همراه توضیحات را فراهم کرده است.

تجری اضافه کرد:از مهم‌ترین جاذبه‌های استان در قالب تور مجازی می‌توان به میراث جهانی گنبدقابوس، بناهای شاخص بافت تاریخی گرگان، مسجد جامع گرگان، کارگاه‌های صنایع‌دستی استان، روستاهای گردشگری استان، آبشار تمام‌خزه‌ای کبودوال و غیره اشاره کرد.

وی همچنین یادآور شد:اداره‌کل میراث‌فرهنگی در نظر دارد در سال‌جاری تصویربرداری ۳۶۰ درجه را در سه فصل مختلف سال برای بیش از ۶۰ جاذبه طبیعی و تاریخی‌فرهنگی استان آغاز کند.

تجری با تاکید براین‌که با تقویت زیرساخت‌های گردشگری در گلستان در چند سال اخیر، تبلیغات یکی از نیازهای اصلی امروز گردشگری استان است، گفت:بهره‌مندی از بستر فضای مجازی یکی از موثرترین شیوه‌های تبلیغات و بازاریابی است و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به این امر به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی سال‌جاری توجه ویژه خواهدداشت.

وی بیان کرد:از آغاز نوروز ۹۹ که به دلیل شیوع کرونا ویروس امکان سفر هم‌وطنان به گلستان فراهم نبود، تلاش شد در بستر فضای مجازی، معرفی و اطلاعات مورد نیاز هموطنان از مناطق و جاذبه‌های گردشگری تمام استان به صورت روزانه در قالب گالری تصاویر، کلیپ، تیزر، برشور، متن و غیره بارگذاری شده و قابل‌دسترسی برای بازدیدکنندگان باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد:اکنون‌که مردم بیشتر اوقات خود را در خانه هستند، می‌توانند با گردش مجازی در فضاهای ایجاد شده مانند تور مجازی، پرتال گردشگری، اپلیکیشن جامع گردشگری استان، اینستاگرام، کانال اداره‌کل در پیام رسان‌ها و پرتال خبری و همچنین کسب اطلاعات مفیدی که در اختیار آنان قرار داده‌شده است، زمینه سفر در آینده را با اطلاعات بیشتری فراهم کنند./مهر


http://www.caspiankhabar.com/9285



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96