اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۸ شهرستان در وضع قرمز کرونایی/ ۵۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در گلستان بستری هستند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در ۸ شهرستان استان، گفت: هم‌اکنون ۵۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان تحت درمان قرار دارند که ۳۵ نفر کمتر از دیروز است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، سعید گل‌فیروزی با اشاره به آمار جدید بیماران بستری مبتلا به  کرونا  در مراکز درمانی گلستان اظهارداشت:هم‌اکنون 562 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان تحت درمان قرار دارند که 35 نفر کمتر از دیروز است.

وی افزود:از این تعداد 89 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و 47 نفر از آنان با دستگاه اکسیژن ساز مصنوعی نفس می‌کشند.

سرپرست  دانشگاه علوم پزشکی  استان گلستان گفت:هم‌اکنون شهرستان‌های گرگان، علی آباد کتول، بندرگز، کلاله، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و آق قلا در وضع قرمز کرونایی قرار دارند.شهر‌های گنبدکاووس، مینودشت، رامیان، آزادشهر و گالیکش نارنجی و مراوه تپه در قسمت شهرستان‌های زرد رنگ دسته‌بندی شده‌اند.
 

گل‌فیروزی افزود:انجام واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و پرهیز از دورهمی‌ها مهم‌ترین راه‌های مقابله با ویروس کروناست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:تزریق نوبت سوم  واکسن  کرونا در این استان کمتر از میانگین کشوری است.میانگین تزریق دُز سوم در کشور 33درصد، اما در استان گلستان 24و هفت دهم درصد است.

گل فیروزی هم‌چنین گفت:تا کنون 96درصد از گلستانی‌ها دُز اول و 83 درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی موثرترین راه‌ها برای پیشگیری از سویه‌های مختلف کرونا است، افزود:همه واجدان شرایط برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام و در کنار آن شیوه نامه‌های بهداشتی را هم رعایت کنند.


http://www.caspiankhabar.com/92860



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96