اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

روند بستری مبتلایان به کرونا در گلستان رو به کاهش است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: براساس آخرین آمار موجود، روند بستری شمار مبتلایان به کرونا طی ۴۸ ساعت گذشته در این استان رو به کاهش است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، سعید گل‌فیروزی اظهارداشت:آخرین آمار بستری‌ کرونا یی ها نشان می‌دهد که اکنون ۵۴۷ تخت مراکز درمانی مربوط استان در اختیار این افراد است که این آمار نسبت به روز دوشنبه هفته جاری ۴۹ نفر کمتر شده است.

وی یادآور شد:البته روز گذشته کل بستری‌های کرونایی در گلستان ۵۶۲ نفر بود که این آمار امروز باز هم ۱۴ نفر کمتر از روز قبل است.

وی ادامه داد:از کل مبتلایان بستری شده در زمان حاضر، ۹۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه(آی سی یو)هستند که نسبت به ۲ روز قبل تغییری نکرد اما نسبت به روز گذشته که ۸۹ نفر بود یک نفر بیشتر شد.

سرپرست  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان یادآور شد:اکنون حال ۴۷ نفر کرونایی وخیم است که تعداد این افراد نسبت به روز دوشنبه چهار نفر کمتر شد اما نسبت به روز گذشته تغییر در این بخش نداشتیم.

گل‌فیروزی افزود:هم اکنون گرگان، علی‌آبادکتول، بندرگز، کلاله، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و آق قلا در وضعیت قرمز، آزادشهر، رامیان، گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش در وضعیت نارنجی و مراوه‌تپه در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد:رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و داشتن تهویه مناسب در اماکن سربسته مهمترین راهکارهای جلوگیری از شیوع کروناست.

وی با اعلام آمادگی کامل  کادر درمان ی و بهداشتی برای مقابله با پیک ششم شیوع ویروس کرونا گفت:همه بیمارستان‌های گلستان آماده خدمت‌رسانی هستند اما باید این نکته را در نظر بگیریم که همکاران ما ۲ سال است که به صورت پیوسته درگیر این بیماری بوده و در شرایط جسمی و روحی سختی قرار دارند که انتظار داریم مردم با رعایت بیشتر پروتکل‌ها به کادر درمان کمک کنند.

گل‌فیروزی به آخرین مصوبات جلسه ستاد کرونا گلستان در روز شنبه گذشته اشاره و اضافه کرد:براساس تصمیم این ستاد همه مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی همچنان غیر حضوری است اما در مناطق روستایی که دسترسی مناسب به اینترنت ندارند و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌های کاردانش مشروط بر این که تعداد آنها کمتر از ۱۵ نفر باشد می‌توانند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کلاس‌ها به صورت حضوری خواهد بود.

وی بیان داشت:برگزاری مراسم معنوی اعتکاف با توجه به برگزاری آن در مساجد که مسقف هستند به صورت تجمیعی ممنوع شده است.

گل‌فیروزی گفت:تاکنون حدود ۹۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲سال گلستان نوبت اول و حدود ۸۱ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند اما استقبال از نوبت سوم به رغم اهمیت آن، همچنان مطلوب نیست و نیاز است، طرح شهید سلیمانی با تاکید بر پوشش حداکثری دُز سوم انجام شود و برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال اطلاع‌رسانی بیشتری از سوی رسانه‌ها صورت گیرد.


http://www.caspiankhabar.com/92865



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96