اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان:

احتمال فوت ناشی از کرونا در افراد واکسینه نشده 6 برابر بیشتر از واکسن‌زده‌هاست
سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی استان گلستان گفت: آمارها نشان می دهد احتمال فوت ناشی از کرونا در افرادی که واکسن تزریق نکردند ۶ برابر بیشتر از افراد واکسینه‌شده است.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از ایسنا، سعید گل فیروزی ظهر امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد:واکسیناسیون کرونا در کاهش شدت کرونا تاثیر بالایی دارد و آمارها نشان می دهد احتمال فوت ناشی از کرونا در افرادی که واکسن تزریق نکردند ۶ برابر بیشتر از افراد واکسینه‌شده است.

وی به رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان گلستان اشاره کرد و افزود:در حال حاضر گنبدکاووس و رامیان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و مابقی شهرستان ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی استان گلستان تعداد بیماران پذیرش جدید را ۱۲۶ مورد اعلام کرد و یادآور شد:از این تعداد ۱۲۲ نفر در بخش های عادی مراکز درمانی گلستان بستری شدند و چهار نفر در بخش های ویژه تحت درمان قرار گرفتند که سه نفر آنها به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

گل فیروزی با بیان اینکه در مجموع ۵۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند، خاطرنشان کرد:از این تعداد ۹۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و ۵۳ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند، همچنین در 24 ساعت گذشته چهار نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دوز سوم کرونا در استان گلستان به 26.6 درصد رسید و ۳۸۲ هزار و ۵۰۲ نفر برای تزریق دوز سوم اقدام کردند، خاطرنشان کرد:همچنین 97.3 درصد دوز اول واکسن کرونا و ۸۳.۲ درصد دوز دوم واکسن را دریافت کردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با تأکید بر اینکه تزریق دوز سوم واکسیناسیون قدرت ایمنی‌زایی واکسن را افزایش می‌دهد، تأکید کرد:یکی از راه های موثر برای خروج از شرایط فعلی و کنترل کرونا اهتمام به تزریق واکسن کرونا است، از مردم گلستان انتظار داریم برای حفظ سلامت خود و دیگران و همچنین کمک به کادر درمان برای تزریق واکسن اقدام کرده و هر سه دوز واکسیناسیون خود را تکمیل کننند.

گفتنی است؛ شمار ابتلا به کرونا در گلستان امروز در مقایسه با روز گذشته روند افزایشی داشته و با اضافه شدن 27 نفر دیگر تعداد بستری های کرونایی در مراکز درمانی گلستان از 514 نفر به 541 نفر افزایش یافت.

علاوه بر تزریق واکسن کرونا باید رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، شستشوی مکرر دست ها، استفاده از ماسک و اجتناب از حضور در فضای شلوغ و دربسته در دستور کار مردم قرار گیرد.


http://www.caspiankhabar.com/92879



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96