اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

بستری 552 بیمار کرونایی در گلستان/ 12 شهر گلستان در وضعیت قرمز کرونایی
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از بستری 552 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان خبر داد و گفت: در شرایط فعلی یکی از راه های مؤثر برای حفظ سلامت خود و دیگران مشارکت در واکسیناسیون همگانی است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا،  سعید گل فیروزی  با اشاره به آخرین وضعیت  کرونا  در استان گلستان اظهار کرد:در حال حاضر ۵۵۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد ۹۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند ۴۲ نفر از بیماران به دلیل وخامت حال به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

وی گنبدکاووس و رامیان را دو شهر در وضعیت نارنجی کرونایی اعلام کرد و افزود:مابقی شهرهای استان گلستان اعم از گرگان، علی آبادکتول، بندرگز، کلاله، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان، آق قلا، آزادشهر، مینودشت، گالیکش و مراوه تپه در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند.

سرپرست  دانشگاه علوم پزشکی  استان گلستان به قدرت سرایت بالای سویه امیکرون اشاره کرد و متذکر شد:سرعت انتشار سویه امیکرون بسیار بالا است از طرفی تکمیل روند واکسیناسیون قدرت ایمنی زایی افراد را در برابر این ویروس افزایش می دهد لذا در شرایط فعلی باید تزریق هر سه دوز واکسیناسیون در کنار حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های  بهداشت ی در دستور کار مردم قرار گیرد.

گل فیروزی با بیان اینکه استقبال مردم گلستان از دوز سوم واکسن کرونا رضایت بخش نیست، تصریح کرد:آمارهای کرونا نشان می دهد احتمال فوت ناشی از کرونا در افرادی که واکسن تزریق نکردند ۶ برابر بیشتر از افراد واکسینه‌شده است، تاکنون بیش از ۹۷.۳ درصد واجدین شرایط در استان گلستان دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند، همچنین ۸۳ درصد از گلستانی ها دوز دوم و ۲۶.۶ درصد هر سه دوز واکسن را تزریق کردند.

گفتنی است؛ براساس اعلام وزارت بهداشت میزان واکسیناسیون واجدین شرایط در سطح کشور به 90 درصد رسیده است که آمار افرادی که دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند به 83 درصد رسید و 30 درصد از جمعیت هدف نیز دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

در استان گلستان نیز از جمعیت یک میلیون و ۴۵۰ هزار گلستانی بالای ۱۲ سال تنها ۸۰ هزار نفر دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند، همچنین واکسیناسیون گروه سنی پنج تا ۱۲ سال نیز در گلستان آغاز شده و از جمعیت ۲۷۰هزار نفری این گروه سنی در استان گلستان تاکنون تنها حدود ۱۷هزار نفر واکسن کرونا را دریافت کردند که آمار تزریق واکسن در این گروه سنی نیز مطلوب نیست.

براساس مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا مدارس استان گلستان از امروز(اول اسفند)به صورت حضوری فعالیت خواهند کرد، همچنین مهدهای کودک در شهرهای قرمز به مدت یک هفته دیگر تعطیل است و بانوان کارمند دارای کودک زیر 6 سال می توانند به مدت یک هفته به دورکاری ادامه دهند.


http://www.caspiankhabar.com/92885



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96