اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان خبرداد؛

افزایش ۲۰ درصدی پرونده های احتکار در گلستان
رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: در ۱۱ ماهه امسال شاهد افزایش ۲۰ درصدی پرونده‌های احتکاری در گلستان هستیم که دستگیری‌ها در این زمینه هم ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب، شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد:با توجه به پایان سال و ضرورت تامین کالاهای اساسی، نظارت بر بازار تشدید شده و با محتکران برخورد جدی و قانونی انجام خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت  اقتصادی  گلستان افزود:از وظایف پلیس امنیت اقتصادی مبارزه با افراد سودجو است زیرا آنها سبب نارسایی‌هایی در تامین کالاهای مورد نیاز مردم می‌شوند.

وی بیان کرد:از جمله راهکارهای مقابله با  احتکار ، ثبت کالا در سامانه انبارها، توزیع کالاهای اساسی به میزان مورد نیاز توسط دولت، استفاده از کارت‌های هوشمند به منظور تهیه و توزیع کالاهای اساسی و توزیع کالای اساسی روستاییان از طریق فروشگاه‌های تعاونی روستایی و غیره است.

پهلوانی نسب با اشاره به آمار ۱۱ ماهه پرونده های احتکار استان، گفت:طی این مدت شاهد افزایش ۲۰ درصدی تشکیل پرونده‌های احتکاری در استان هستیم که دستگیری‌ها در این زمینه هم ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه هم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی به برخی از پرونده های مهم هم اشاره کرد و گفت:کشف یک فقره احتکار نهاده‌های دامی کنجاله سویا به میزان ۲۲ هزار کیلوگرم و ارزش دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در گرگان از جمله این پرونده ها است.

پهلوانی نسب ادامه داد:احتکار ۱۴ تن روغن خوراکی، ۷۲ تن برنج خارجی و ۱۷ تن قند و شکر در گرگان به ارزش هفت میلیارد ریال از دیگر کالاهای مکشوفه است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان بیان کرد:کشف یک فقره زمین‌خواری به متراژ ۳۶۰ هزار مترمربع و به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در آق قلا و کشف یک فقره احتکار گندم به میزان دو هزار تن و به ارزش ۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در مراوه تپه از دیگر کشفیات ما بوده است


http://www.caspiankhabar.com/92891



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96