اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۲۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی در استان گلستان اختصاص یافت
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان با اشاره به افزایش ۳ برابری اعتبارات عمرانی گفت: متوسط اعتبارات آبرسانی این شرکت در این سال‌ها به صورت متوسط ۲۲ میلیارد تومان بود که در سال جاری به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم ، سید محسن حسینی صبح امروز در دیدار با معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهار داشت:متوسط اعتبارات شرکت از سال 95 تا 99 در بخش طرح‌ها، سالانه 300 میلیارد تومان بوده و امسال با فعالیت‌های زیادی که از سوی شرکت انجام شد و حمایت‌هایی که از طریق استانداری، شرکت مدیریت من اب ع آب ، وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی انجام شد، این اعتبار به 900 میلیارد تومان رسید.

وی افزود:متوسط اعتبارات آبرسانی این شرکت نیز که در این سال‌ها به صورت متوسط 22 میلیارد تومان بود، در سال جاری به 200 میلیارد تومان رسیده که متناسب با آن، فعالیت‌های شرکت افزایش یافته که از جمله آنها پیشرفت قابل توجه سد نرماب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان اظهار کرد:در بخش تعادل‌بخشی نیز در عملیات چهارگانه شامل انسداد چاه‌های غیر مجاز، نصب کنتورهای هوشمند، اصلاح و تعدیل پروانه‌ها و گشت و بازرسی عملکرد شرکت، افزایش قابل توجهی داشته است.
 

وی عنوان کرد:در بخش انسداد چاه‌ها تا پایان بهمن ماه، 475 مورد انسداد انجام شده و این موضوع کماکان ادامه دارد.در بخش صدور مجوزها و پروانه‌ها هم زمان بررسی و صدور مجوزها بسیار کاهش پیدا کرده است.

حسینی تصریح کرد:در مورد درآمدهای حقوق دولتی هم سال 99 نسبت به 98 بالغ بر 30 درصد افزایش و در سال جاری هم علی‌رغم خشکسالی گسترده ولی با مدیریت های به عمل آمده، 15 درصد درآمد نسبت به سال 99 افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در ادامه اخذ مجوز موزه آب شرکت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی را از برنامه‌های این شرکت در یک سال و نیم اخیر اعلام کرد و افزود:اخذ سند برای بستر رودخانه‌ها، اخذ تخصیص از آب دریا برای شرب، کشاورزی و آبزی‌پروری در یک سال و نیم اخیر انجام شد.

وی تصریح کرد:آغاز اخذ مجوزها برای گردشگری در تاسیسات، اخذ کد اجرایی برای سد میرداماد که بخشی از آب گرگان را تامین می‌کند و آغاز عملیات اجرایی فاز دو آن، آغاز مطالعات فاز 2 سد بهارستان(قره چای)، شروع مطالعات سامانه انتقال آب صنعت از سدهای گلستان و بوستان و نرماب به شمال و شمال غربی استان و مطالعات نیروگاه‌های برقابی کوچک مقیاس که بزودی به سرانجام می‌رسد.

محمد جوانبخت معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا هم در این جلسه با بیان این که کارهای زیادی در حوزه آب انجام شده اما انتظار مردم سرعت بیشتر در انجام امور است، تلاش منظم و پیشروانه در اجرای طرح‌های ویژه منابع آب را خواستار شد.


http://www.caspiankhabar.com/92924



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96