اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ خبرداد؛

انعقاد اولین قرارداد سرمایه گذاری در منطقه لجستیک اینچه برون
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ از انعقاد پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در مرکز لجستیک ریلی اینچه برون خبرداد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، محسن اعتماد اظهار کرد:مهم‌ترین بخش راه‌اندازی مرکز لجستیک  اینچه برون ، مبحث سرمایه گذاری است که این مقوله بعد از اقدامات حقوقی، ثبتی، فنی و پیش ساختی انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ افزود:کمیسیون لوایح ۵۳۸ هکتار زمین برای ایجاد مرکز لجستیکی اینچه برون در اختیار راه‌آهن قرار داده و همچنین ۱۱۰ هکتار هم توسط خود راه آهن خریداری شد و در مجموع ۶۵۰ هکتار زمین برای ایجاد این مرکز لجستیک در اختیار ما است.

وی توضیح داد:روند واگذاری ۵۳۸ هکتار بسیار به درازا انجامید و ۱۰ روز پیش اداره کل  منابع طبیعی  استان طبق مصوبه شورای تأمین این اراضی را به راه آهن واگذار کرد و هم اکنون مشکلات حقوقی برطرف شده و ما توانستیم سرمایه گذار جذب کنیم.

اعتماد با اشاره به انعقاد قرارداد اولین سرمایه گذاری در منطقه لجستیک، اعلام کرد:این سرمایه‌گذاری در زمینه تخلیه و بارگیری و نگهداری غلات بود و صنعت فرآوری چوب هم در آن انجام خواهد داد که مجموعاً حدود ۲.۵ میلیون تن بار برای این سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با بیان اینکه این سرمایه‌گذار بومی است، گفت:این طرح در سال گذشته مطرح و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای آن در نظر گرفته شده است و امروز(چهارشنبه)با حضور مسئولان ارشد راه آهن، قرارداد ۲۵ سال اجاره به شرط تجهیز منعقد خواهد شد.

وی بیان کرد:این طرح حدود ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و تلاش می‌کنیم که مدت قرارداد را با مکاتبه با وزیر اقتصاد به ۴۰ سال افزایش دهیم.

اعتماد تاکید کرد:تمامی مراحل اهلیت سنجی، توجیه  اقتصادی  و سایر مطالعات در کارگروه‌های مختلف بررسی شده و این قرارداد می‌تواند سرآغاز قراردادها و جذب سرمایه گذار در منطقه لجستیک باشد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با بیان اینکه طی چند روز اخیر چندین سرمایه‌گذار به ما مراجعه کردند، گفت:این پروژه یکی از دستاوردهای عملی سفر رئیس جمهور به استان است.

اعتماد افزود:نگاه به سرمایه گذاری در دولت جدید واقعی‌تر شده و تسریع در روند واگذاری اراضی نشان دهنده همین نگاه است.

وی تاکید کرد:هشت درصد رشد اقتصادی استان با ۳.۵ درصد در افزایش بهره وری و ۴.۵ درصد از محل سرمایه‌گذاری اتفاق می‌افتد که استراتژیک مناسبی برای اقتصاد استان است.


http://www.caspiankhabar.com/92933



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96