اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



توصیه های پلیس گلستان برای پیشگیری از سرقت منازل در تعطیلات نوروزی
رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: برای جلوگیری از وقوع سرقت در تعطیلات نوروزی لازم است مردم توصیه‌های پلیس را در زندگی خود جدی بگیرند.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی مروتی درباره اقدامات لازم برای پیشگیری از  سرقت  هنگام مسافرت‌های  نوروز ی گفت:به هیچ وجه اموال کوچک گران قیمت مانند سکه، طلا، جواهر، لپتاب و مدارک خود را در خانه جا نگذارید چراکه اگر جاسازی هم کنید سارق هنگام جستجوی منزل آن‌ها را پیدا می‌کند.

او گفت:مردم اشیای قیمتی خود را به گاوصندوقی که در مغازه یا اداره دارند ببرند، یا اینکه این اشیا را با خود به مسافرت ببرند و یا در بانک به امانت بگذارند.

مروتی می‌گوید:به هیچ وجه کلید منزل را در جاکفشی، داخل گلدان و مکان‌های این چنینی جاگذاری نکنید چراکه به راحتی در دسترس سارقان قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت:حتما قبل از مسافرت دوربین‌های مداربسته داخل منزل را بررسی کنید و گرد و غبار نشسته روی آن‌ها را پاکسازی کنید چراکه در هنگام وقوع جرم تصاویر ثبت شده در این دوربین‌ها کمک زیادی به پلیس می‌کند.

به گفته مروتی پشت بام، تراس‌ها و پنجره‌هایی که به سمت کوچه هستند مورد طمع سارقان قرار می‌گیرد و لازم است واحد‌هایی که در طبقه دوم هستند حتما تراس‌های خود را به نرده مجهز کنند.

او گفت:توقف بدون دلیل خودرو‌های مشکوک با پلاک‌های غیر استانی را حتما به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

مروتی می‌گوید:برای استخدام پرستار کودک و نیرو‌های خدماتی حتما از مراکزمورد تایید اقدام کنید و بر کار آن‌ها در منزل نظارت داشته باشید.

او گفت:به کودکان بالای ۵ سال خود آموزش دهید درب منزل را به روی افراد مشکوک و ناشناس باز نکنند چراکه متاسفانه سارقان با شگرد‌های آسانی وارد آپارتمان‌ها می‌شوند.

مروتی گفت:مدیران ساختمان‌ها روشنایی اطراف ساختمان و راه پله‌ها را افزایش دهند چراکه سارقان از این تاریکی‌ها سواستفاده می‌کنند.

او گفت:اگر به شهر‌های زیارتی و سیاحتی مسافرت می‌روید حتما به نقاطی سفرکنید که معمولا شهرداری و فرمانداری مکان‌هایی را برای اسکان نوروزی در نظر گرفته اند و امنیت آن جا تامین است.

مروتی گفت:خانم‌ها اشیای گران قیمت را در ملاعام و در معرض دید همگان قرار ندهند و سعی کنند گوشی‌های گران قیمت در دست کودکان نباشد چراکه امنیت کودک به خطر می‌افتد.


http://www.caspiankhabar.com/92937



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96