اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیسی در گرگان:

اقتصاد ایران را به اراده چند کشور محدود نمی کنیم
رئیس جمهور با تاکید بر این نکته که ما باید نگاه مان متوازن باشد، اظهارکرد: ما نمی توانیم اقتصاد ایران را به اراده چندین کشور محدود کنیم.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست خبری با رسانه‌های  گلستان ، اظهار کرد:مهمترین مسائل استان  کشاورزی  است، چون گلستان قطب کشاورزی است و بیشترین اعتبار در این حوزه گذاشته شده و امیدواریم بخشی از مشکلات این بخش رفع شود.

وی ادامه داد:امیدواریم با این روند، اقتصاد روستاهای استان روز به روز فعال‌تر باشد.

رئیس جمهور اظهار کرد:چند شهرک صنعتی در استان داریم اما آنچنان که باید رونق داشته باشد نیست، تلاشمان بر این است تا صنایعی که راکد یا نیمه فعال هستند مشکلاتشان بررسی شود تا سریع‌تر به چرخه تولید بازگردند.

وی از بازدید  خلیج گرگان  خبر داد و گفت:خلیج گرگان احیا می‌شود و یک ثروت خدادادی است که تنها متعلق به استان نیست و یک سرمایه ملی است.

به گفته رئیس جمهور، راهکار رفع مشکل فعلی خلیج گرگان لایروبی است که قرارشده با سرعت انجام شده و از طریق وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

آیت الله رئیسی ضمن تاکید براینکه آشوراده می‌تواند صنعت گردشگری را در استان احیا کند، افزود:این پروژه به خاطر یک مسائل پیچیده نابجای اداری مانده که قرارشد ظرف حداکثر ۱۰ رو پیگیری شود.

۲۰ درصد مشکلات  پتروشیمی  حل شده است

وی با بیان این نکته که برای  اینچه برون  کارهایی انجام شده اما کافی نیست، افزود:پتروشیمی یک موضوع حقوقی و قضائی است که ۸۰ درصد آن مانده و فقط ۲۰ درصد آن انجام شده است.

وی اضافه کرد:تعاونی فعال در استان کم داریم، تعاونی‌ها مجموعه‌هایی هستند می‌توانند به ویژه در حوزه تولید نقش آفرینی کنند.

وی بابیان این مطلب که ما باید با دنیا تعامل داشته باشیم، افزود:اما اولویت ارتباطمان ابتدا کشورهای همسایه است، متأسفانه ارتباط ما با کشورهای همسایه ضعیف است و به ظرفیت‌های آنها توجه نشده است.

وی با تاکید بر این نکته که ما باید نگاه مان متوازن باشد، اظهارکرد:ما نمی‌توانیم اقتصاد ایران را به اراده چندین کشور محدود کنیم.

وی پروژه راه آهن اینچه برون به شاهرود، گفت:چون موضوع فنی است قرار شد در اولین فرصت جلسه‌ای کارشناسی تشکیل شود و تمامی ابعاد موضوع بررسی شود.

آیت الله رئیسی نقش رسانه را مهم ارزیابی کرد و گفت:نقش رسانه‌ها بسیار تعیین کننده است اما اگر در  دولت  به قشر خاصی توجه شود حق سایر اقشار تضییع خواهد شد.

وی ادامه داد:باید نظام پرداخت عادلانه ببینیم تا تمامی اقشار از این سیاست منتفع شوند.در چنین شرایطی مردم تبعیضی احساس نخواهند کرد.


http://www.caspiankhabar.com/92945



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96