اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



با پیگیری دادگستری؛

۴۷۹ حلقه چاه غیرمجاز در گلستان پُر شد
دادستان مرکز استان گلستان از مسدود شدن ۴۷۹ حلقه چاه غیرمجاز خبر داد و گفت: با مسدود شدن این چاه‌ها از برداشت غیرمجاز ِ چهار میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب جلوگیری شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، محمود اسپانلو اظهار کرد:پرونده این چاه‌های غیرمجاز با شکایت امور آب در محاکم استان رسیدگی و رأی قطعی بستن آن صادر شده بود اما وقتی نوبت به اجرای این آرا رسید امور آب استان به بهانه نداشتن امکانات، از اجرا خودداری می‌کرد.

 دادستان  گرگان افزود:با تعیین ضرب الاجل به امور آب استان فرصت دادیم برای اجرای این آرا و پُر کردن چاه‌های غیرمجاز اقدام کنند و دادستان‌های سراسر استان هم اجرای این آرا را پیگیر شدند.

وی گفت:۴۷۹ حلقه  چاه غیرمجاز  مسدود و به این ترتیب از برداشت سالانه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب از سفره‌های آب زیرزمینی استان جلوگیری شد.

پیش تر رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان گفته بود، هیچ عذر و تعللی از دستگاه‌های متولی در اجرای آرای قلع و قمع و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز، پذیرفته نیست و مدیرانی که اجرای وظایف قانونی خود را نادیده بگیرند با جرم ترک فعل مواجه خواهند شد.

کارشناسان بارها درباره برداشت بی رویه آب از سفره‌های زیرزمینی و فرونشست زمین در استان هشدار داده‌اند.


http://www.caspiankhabar.com/92953



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96