اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان خبر داد

پیگیری رفع موانع پروژه گردشگری آشوراده/ اختصاص 11 هزار میلیارد به حوزه زیرساخت و عمرانی گلستان
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه پروژه گردشگری آشوراده در سفر هیئت دولت به عنوان یکی از مطالبات گلستانی‌ها مطرح شد، گفت: در هفته جاری جلساتی را در تهران خواهیم داشت تا با رفع موانع و جذب سرمایه گذار، این پروژه به مرحله اجرا برسد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از ایسنا، عفت همدم صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:سفر رئیس جمهور به گلستان بسیار پر خیر و برکت بود و در این سفر مصوبات بسیار خوبی برای گلستان تصویب شد طوری که از مجموع 16 استانی که رئیس جمهور سفر داشتند گلستان جزو استان هایی است که بالاترین رقم ریالی را در مصوبات به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در مجموع 111 طرح با اعتبار حدود 25 هزار میلیارد تومان مصوب شد، افزود:از این میزان 109 طرح با اعتبار حدود 11 هزار و 164 میلیارد تومان مربوط به حوزه زیرساخت و پروژه های عمرانی است که این میزان چندین برابر بودجه مصوب سال های گذشته استان گلستان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه گلستان یک استان کشاورزی است و در سفر رئیس جمهور اولویت ما رفع مشکلات کشاورزان و پیگیری مشکلات این حوزه بود، تصریح کرد:بالاترین رقم ریالی مصوب مربوط به پروژه های بخش کشاورزی است که زهکشی اراضی کشاورزی به عنوان یکی از اولویت های استان گلستان دیده شد، همچین بیابان زدایی، اصلاح مراتع، طرح های آبخیزداری و آبخوان داری، مجتمع میگو و ماهیان خاویاری گمیشان از جمله دیگر پروژه هایی بود که در سفر هیئت دولت در دستور کار قرار گرفت که در حوزه طرح های آبخیزداری و آبخوان داری 500 میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص یافت.

همدم با بیان اینکه یکی از اولوین های استان گلستان رفع مشکلات آب و برق بود، یادآور شد: گلستان در تابستان سال جاری در حوزه آب و برق با بحران مواجه بود که خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به گلستان اعتبارات خوبی به این حوزه اختصاص یافت و 2 هزار و 75 میلیارد تومان اعتبار در حوزه وزارت نیرو مصوب شد که پروژه های مهمی اعم از سد نرماب، پروژه های آبرسانی، علاج بخشی سد وشمگیر و آقدکش، تکمیل فاضلاب شهرهای گرگان، آزادشهر و گنبدکاووس را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به گلستان 2 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار به حوزه راه و شهرسازی اختصاص یافت، ابراز داشت:تکمیل بزرگراه بهشهر به قوچان، محور خوش ییلاق، چهار بانده کردن کردکوی به بندرترکمن و بندرترکمن به آق قلا از جمله پروژه های مهم حوزه راه و شهرسازی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان اعتبار سفر رئیس جمهور به گلستان در حوزه بهداشت و درمان را یک هزار و 730 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:پروژه های مربوط به بیمارستان 200 تختخوابی کودکان گرگان، 600 تختخوابی جایگزین پنج آذر و همچنین بیمارستان های گالیکش و گمیشان جزو اولویت های بخش بهداشت و درمان در گلستان قرار گرفت.

همدم ابراز امیدوار کرد با تخصیص به موقع اعتبارات سفر رئیس جمهور به گلستان خدمات مطلوب به مردم ارائه شود، خاطرنشان کرد:همچنین در سفر رئیس جمهور به گلستان نمایندگان ایشان ضمن حضور در شهرستان ها نیازمندی ها و مشکلات هر شهرستان را احصاء کردند که این مسائل نیز در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه گلستان از بهترین ظرفیت های گردشگری برخوردار است، تصریح کرد:در سال های گذشته پروژه های اولویت دار اعم از آشوراده در حوزه گردشگری تعریف شد که این پروژه بزرگ حدود دو دهه در دست پیگیری است، مجوزهای آن اخذ شد و روال قانونی آن نیز طی شده است و در نهایت مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی با مجوز محیط زیست مغایرت داشت که برای سرمایه گذار توجیه پذیر نبود لذا در سفر هیئت دولت به گلستان پروژه آشوراده به عنوان یکی از مطالبات مردم استان مطرح شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان اینکه باید از ظرفیت ویژه آشوراده برای توسعه گلستان استفاده شود، تأکید کرد:مقرر شد در کمتر از 10 روز موانع و مشکلات مربوط به پروژه آشوراده برطرف شود که ما در هفته جاری جلساتی را در تهران خواهیم داشت تا با رفع موانع و جذب سرمایه گذار، پروژه گردشگری آشوراده به مرحله اجرایی برسد.


http://www.caspiankhabar.com/92964



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96