اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس اداره دامپزشکی کردکوی خبر داد

تشدید نظارت بر عرضه فرآورده‌های دامی در کردکوی/لزوم واکسیناسیون سالانه سگ ها در برابر هاری
رئیس اداره دامپزشکی کردکوی از اجرای طرح کنترل و تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کاسپین دخبر به نقل از ایسنا، حسین مهینی اظهار کرد:در شهرستان کردکوی ارتباط و هماهنگی مطلوبی بین دستگاه های اجرایی از جمله اداره  دامپزشکی  و سایر دستگاه ها برقرار است، با توجه به اینکه دغدغه های مشترکی بین اداره دامپزشکی و شبکه  بهداشت  و درمان وجود دارد با هدف افزایش ارتقای سطح بهداشتی شهرستان کردکوی نشستی برگزار کردیم و برنامه ریزی هایی برای سال 1401 انجام شده است.

وی از طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده های خام دامی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در شهرستان کردکوی خبر داد و افزود:با توجه به پیش رو بودن سال نو و ماه مبارک رمضان تشدید نظارت ها و کنترل بهداشتی فرآوردهای دامی در دستور کار قرار می گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی کردکوی هدف از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر عرضه فرآورده های خام دامی را افزایش سطح رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و قوانین سازمان دامپزشکی کشور و پیشگیری از هرگونه تخلف بهداشتی دانست و بیان کرد: تولید کنندگان و عرضه کنندگان انواع فراورده های خام دامی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان باید بیش از پیش نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

با بیان اینکه کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام از دیگر برنامه های ما است، خاطرنشان کرد:بروسلوز(تب مالت)و هاری دو بیماری مشترک بین انسان و دام است که منشأ آن از نشخوارکنندگان هستند و شیوع آن خسارت هایی را به دنبال دارد.

مهینی با بیان اینکه هدف ما ارتقای وضعیت بهداشت و سلامت مردم است، تأکید کرد:بروسلوز(تب مالت)یک بیماری مزمن است که در درازمدت انسان را درگیر می کند و یکی از راه های پیشگیری از این بیماری، واکسیناسیون دام و انجام غربالگری و خون گیری از دامداران است.

وی با بیان اینکه در کنترل بیماری هاری نیز باید نظارت بر افرادی که از سگ نگهداری می کنند افزایش یابد، خاطرنشان کرد:در کنترل بیماری هاری نظارت ها بر افرادی که در شهرها و روستاها از سگ نگهداری می کنند بیشتر خواهد شد تا نسبت به واکسیناسیون سالانه حیوانات خود اقدام کنند.


http://www.caspiankhabar.com/92984



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96