اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



میدان دام عشایر استان گلستان در شهرستان مرزی مراوه‌تپه احداث می‌شود
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت جایگاه عشایر گفت: بیش از ۶۶ درصد عشایر استان گلستان در شهرستان مراوه تپه حاضر هستند و با توجه به مطالبه آنان، میدان دام در شهرستان مراوه تپه احداث خواهد شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم،  علی محمد زنگانه  ظهر امروز در دیدار با عشایر استان اظهار داشت:عشایر استان حدود یک درصد جمعیت گلستان را تشکیل می‌دهند اما بیش از 25 درصد نیازهای  دام ی و لبنی استان را تامین می کنند و به معنای واقعی جامعه ای مولد هستند.

وی افزود:عشایر استان بیش از 900 هزار دام سنگین و سبک را در اختیار دارند و ایجاد میدان دام در شهرستان  مراوه تپه  مطالبه به حق آنان است که معاونت هماهنگی امور اقتصادی  استاندار ی به صورت ویژه این موضوع را پیگیری می‌کند.

استاندار گلستان یادآور شد:مقرر شده تا دوره بعد حضور عشایر در استان که در مهر ماه خواهد بود مشکلات شبکه انتقال آب آنان برطرف شود.

زنگانه در مورد مشکلات برق عشایر گفت:300 پنل خورشیدی به عشایر تحویل شده که هر پنل نیاز های یک خانواده را پاسخگویی می‌کند و مقرر شد 150 پنل دیگر نیز به آنان تحویل شود و تلاش داریم با همکاری شرکت توزیع نیروی برق ، این تعداد را افزایش دهیم.

وی ادامه داد:با همکاری یکی از بانک‌های استان مقرر شد، عشایر برای دریافت  تسهیلات  به صورت زنجیره‌ای یکدیگر را ضمانت کنند تا مشکل وثیقه آنان برطرف شود.
 

استاندار گلستان خاطرنشان کرد:برخی موضوعات عشایر بین استانی است که مقرر شد در جلسه‌ای مشترک با استانداران استان‌های مرتبط به میزبانی گلستان مسائل مطرح و برطرف شود.

زنگانه گفت:دام کارت عشایر به مبلغ 50 میلیون تومان شارژ می‌شود تا آنها نیازهای خود را برطرف کنند و ما قدردان زحمات و تلاش‌های آنان در راستای سلامت غذایی مردم هستیم.

استاندار گلستان همچنین با حضور در آرامگاه شاعر شهیر ترکمن مختومقلی فراغی به مقام شامخ وی ادای احترام کرد.


http://www.caspiankhabar.com/93025



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96