اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



کشف ۴۳ قلم شیء تاریخی در گلستان/ ۱۳۲ متجاوز به میراث‌فرهنگی گلستان دستگیر شدند
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از دستگیری ۱۳۲ نفر در حوزه میراث‌فرهنگی و همچنین کشف و ضبط کشف و ضبط ۴۳ قلم شیء تاریخی در سال گذشته خبر داد.

به‌گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، رحمان فرمانی ظهر امروز‌در جمع خبرنگاران با اشاره به کشف آثار تاریخی در استان اظهارداشت:در راستای اجرای مأموریت‌های ذاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، در سال گذشته تعداد 132 نفر به جرم‌های حفاری غیرمجاز، خریدوفروش و استفاده از فلزیاب و همچنین تخریب، ساخت‌وساز غیرمجاز دستگیر و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان همچنین از کشف و ضبط 20 دستگاه فلزیاب در سال 1400 در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد:نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان با همکاری  نیروی انتظامی  تعداد 9 دستگاه فلزیاب را در ارتباط با حمل و نگهداری و 11 دستگاه را در ارتباط با خریدوفروش فلزیاب در سطح استان کشف و ضبط کردند.

او اضافه کرد:نیروهای یگان حفاظت با همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی و در عملیاتی مجزا تعداد 29 مورد حفاری غیرمجاز در مناطق ثبتی و غیر ثبتی سطح استان را در سال گذشته کشف کردند.

فرمانی همچنین از کشف و ضبط 43 قلم شیء تاریخی توسط یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان گلستان در سال 1400 خبر داد.
وی تأکید کرد:حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی وظیفه‌ای همگانی است، ازاین‌رو باید تمام آحاد مردم در پیشگیری از هرگونه آسیب مرتبط با این مواریث ارزشمند، همراه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان باشند.


http://www.caspiankhabar.com/93069



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96