اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرمانده انتظامی گلستان خبرداد

برخورد با ۱۹ شایعه ساز کرونایی در گلستان
فرمانده انتظامی گلستان از شناسایی و برخورد با ۱۹ شایعه ساز فضای مجازی که در مورد شیوع ویروس کرونا اقدام به انتشار و یا بازنشر مطلب کذب کرده بودند، خبرداد.

به گزارش  کاسپین خبر  سردار  روح الامین قاسمی  اظهارکرد:کارشناسان  پلیس فتا  استان از همان ابتدای شیوع ویروس  کرونا  در کشور و استان به صورت دقیق و شبانه روزی اخبار منتشر شده در خصوص این بیماری که در  فضای مجازی  تولید و بازنشر می شد را زیر نظر داشتند.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد:در همین راستا و با توجه به اهمیت مطالب منتشره در فضای مجازی که مخاطبان بسیاری نیز دارد، ۱۹ نفر از افراد شایعه پرداز که اقدام به انتشار و یا بازنشر مطالب کذب که عموما امنیت روانی جامعه را دچار چالش می کرد شناسایی و پس از احضار به پلیس فتا تذکرات لازم را دریافت کردند.

قاسمی با تاکید بر اینکه پلیس کاملا بر اتفاقات فضای مجازی اشرافیت دارد، گفت:هرگز به هیچ کس اجازه نمی دهد با نشر اکاذیب در دل مردم ترس ایجاد کرده و امنیت روانی شهر و جامعه را مختل کند و این افراد در صورت تکرار کار خود به مقامات قضائی معرفی خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی گلستان خاطرنشان کرد:در این مدت افرادی سودجو و کلاهبردار با دامن‌زدن به انتشار شایعات و موج‌سواری بر فضای رسانه‌ای با هدف سودجویی اقتصادی، اقدام به تبلیغ و فروش اقلام و تجهیزات دارویی و بهداشتی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا با قیمت‌های گزاف در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های فروشگاهی کرده‌اند.

وی بیان کرد:تذکرات و توجیهات لازم در خصوص حذف و عدم درج آگهی با موضوعات مشابه و سودجویانه به مدیران سایت‌ها داده شده است.
فرمانده انتظامی گلستان در عین حال با قدردانی از همکاری مردم با پلیس، از آنها خواست تا افراد محتکر، گرانفروش و شایعه سازان فضای مجازی را از طریق سامانه ۱۱۰به پلیس معرفی و مطمئن باشند چنین افرادی به سزای عمل خود خواهند رسید./مهر


http://www.caspiankhabar.com/9307



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96