اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



پلمب ۴۸۶ واحد صنفی در استان گلستان
رئیس سازمان صمت گلستان از پلمب ۴۸۶ واحد صنفی در استان در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  کاسپین خبر  از گرگان، طلوعیان رئیس  سازمان صمت  گلستان گفت:در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی ابلاغی از سوی دولت که از تاریخ ۸ فروردین سال جاری آغاز شد، تا کنون با همکاری پلیس نظارت بر اماکن، نیرو‌های بازرسی اصناف و مراکز  بهداشت  شهرستان‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان  تعداد ۴۸۶ واحد صنفی در رسته‌های غیر ضرور که بر خلاف بیانیه الحاقی مبادرت به باز نمودن واحد‌های صنفی خود نموده بودند مورد پلمب قرار گرفتند.


او ادامه داد:در طرح فاصله گذاری اجتماعی براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با  کرونا  مشاغل به دو دسته با ریسک بالا و کم ریسک تقسیم بندی شدند، و مشاغلی که ریسک بالایی در انتقال ویروس کرونا دارند پس از ۲۳ فروردین نیز همچنان تعطیل خواهند بود.


طلوعیان گفت:برخی مشاغل پرریسک با توجه به اینکه اقلام ضروری جامعه را تامین می‌کنند برنامه ریزی شده که تحت شرایط خاصی فعالیت خود را ادامه دهند.


او افزود:در برخی از واحد‌های صنعتی استان شاهد تراکم بالای نیروی کار هستیم و با مسئولان این واحد‌های صنعتی صحبت شده است و به صورت داوطلبانه برخی از این واحد‌ها به صورت شیفتی فعالیت خود را ادامه می‌دهند و از یک سوم ظرفیت نیروی کار خود در هر شیفت استفاده می‌کنند.


رئیس سازمان صمت گلستان گفت:واحد‌های صنعتی و معدنی جزو واحد‌های پرریسک محسوب می‌شوند و واحد‌هایی مثل معادن زغال سنگ و واحد‌های تولیدی شن و ماسه باید تدابیری برای آن‌ها اتخاذ شود که بتوانند طی پروتکلی به فعالیت خود ادامه دهند.


او افزود:بیشترین واحد صنفی پلمب شده استان طی این مدت در شهرستان‌های گرگان، گنبد، آزادشهر، علی آباد و کردکوی واقع شده اند و شهرستان‌های مراوه تپه و گالیکش نیز با توجه به رعایت صنوف، هیچ واحد پلمب شده‌ای نداشته اند./باشگاه خبرنگاران جوان


http://www.caspiankhabar.com/9308



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96