اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس کل دادگستری گلستان:

محکوم به قصاص در گلستان به حرمت شب قدر بخشیده شد
رئیس کل دادگستری گلستان از بخشش یک محکوم به قصاص در استان به حرمت شب قدر و امام علی(ع) بخشیده شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، حیدر آسیابی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد:یک محکوم به  قصاص  با گذشت اولیای دم بخشیده شد.

رئیس کل  دادگستری  استان گلستان گفت:محکوم به قصاص، سال ۱۳۹۷ در پی دعوای لفظی در یکی از روستاهای کمالان مرگ دوست صمیمی اش خود را رقم زد.

آسیابی افزود:پس از رسیدگی پرونده و با درخواست خانواده مقتول، حکم قصاص صادر و در نوبت اجرا قرار گرفت.

وی بیان کرد:در یک سال گذشته بارها ریش‌سفیدان و اعضای  شورای حل اختلاف ، پادرمیانی کردند اما خانواده داغدار حاضر به گذشت نشدند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:دیشب در سومین شب از لیالی قدر بار دیگر نشستی با حضور بزرگان و اعضای شورای حل اختلاف در زندان گرگان برگزار شد که این بار اولیای دم به حرمت امام علی(ع)و شب‌های قدر، بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

آسیابی با بیان اینکه نخستین  بخشش  محکوم به قصاص در سال جدید ثبت شد، افزود:سال گذشته ۲۱ محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم و پادرمیانی شورای حل اختلاف، فرصت زندگی دوباره پیدا کردند.

وی ادامه داد:همچنین در قالب پویش«به حرمت علی(ع)می بخشم»از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون با گذشت شاکیان و کمک خیران ۱۵۴ بدهکار که در استانه ورود به زندان بودند آزاد شدند.


http://www.caspiankhabar.com/93106



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96