اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رهاسازی آب سدهای استان گلستان برای مهار سیلاب‌های احتمالی/مردم به رودخانه‌ها نزدیک نشوند
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان از رهاسازی آب سدهای استان برای مهار سیلاب‌های احتمالی در پی بارش‌ باران در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه خبر داد.

سیدمحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار  کاسپین خبر  در گرگان با اشاره به کاهش ظرفیت خالی  سد های  استان  در پی بارش‌های اخیر اظهارداشت:در چند روز اخیر به علت بارش باران و ورود سیلاب‌به سدهای استان، حجم و ظرفیت مخازن کاهش یافته است.

به گفته وی، در حال حاضر ظرفیت خالی سد بوستان به 32 درصد، سد گلستان به 22 درصد و وشمگیر به 16 درصد رسیده است که این وضعیت، مدیریت سدهای استان را برای کنترل و مهار سیلاب‌های احتمالی در روزهای پیش‌رو ضروری کرده است.

حسینی با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی در خصوص بارش باران در روزهای 23 و 24 فروردین ماه گفت:برای اینکه بتوانیم شرایط را در روزهای آینده مدیریت کنیم رهاسازی آب سد بوستان از ساعت 18 عصر روز گذشته(20 فروردین)آغاز شده است.علاوه براین رهاسازی آب سد گلستان نیز از صبح امروز آغاز شده و ظرفیت رهاسازی آب از سد وشمگیر نیز افزایش پیدا می‌کند.وی از مردم خواست در این ایام از نزدیک شدن به مخازن سدها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان در ادامه با اشاره به کاهش 5 درصدی بارش‎ها در استان گفت:از ابتدای سال آبی جاری تا کنون مقدار بارندگی تجمعی متوسط در استان 287 میلیمتر بوده که نسبت به آمار بلند مدت که 304 میلیمتر است، 5 درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد:بارش‌ها در حوزه گرگانرود 8 درصد، اترک سفلی 15 درصد، قره سو 12 درصد، نکارود علیا 25 درصد و خلیج گرگان 39 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده است.

حسینی افزود:ذخیره آبخوان‌های استان نیز حدود 13 میلیون متر مکعب معادل یک درصد کاهش را نسبت به آمار دوره بلند مدت نشان می‌دهد./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/9314



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96