اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شرق گلستان، ۸ سال منتظر زمین برای ساخت
ایجاد بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی در گنبدکاووس به عنوان مطالبه اساسی اهالی شرق گلستان با هدف ارایه خدمات درمانی مطلوب در مرحله واگذاری زمین قرار دارد که تامین هرچه زودتر این مهم همت جهادی مسوولان امر را می طلبد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، بیش از ۵۰ درصد از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری گلستان در هفت شهرستان‌  گنبد کاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در شرق این استان سکونت دارند که همواره بخش زیادی از آنان برای استفاده از خدمات  درمانی  به  بیمارستان ‌های گنبدکاووس مراجعه می‌کنند.

شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس ۷۵۵ تخت فعال در چهار بیمارستان دولتی"شهید مطهری، شهدای ۱۲ دی، طالقانی و پیامبر اعظم(ص)"و ۲ بیمارستان خصوصی"برزویه و بسکی"و یک بیمارستان نیمه دولتی متعلق به سازمان تامین اجتماعی دارد که در حالت عادی جوابگوی حجم بالای مراجعه کنندگان از شهرستان‌های اطراف نیست ضمن اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا از تمام ظرفیت‌مراکز درمانی این شهرستان برای پذیرش بیماران کرونایی منطقه شرق گلستان استفاده شد.

قدمت برخی از بیمارستان‌های گنبدکاووس مانند شهدای ۱۲ دی، طالقانی و شهید مطهری به بیش از نیم قرن بر می‌گردد و فضای ساختمانی آنها فرسوده است و ظرفیت پذیرش حجم بالای مراجعه‌کنندگان را ندارند لذا از سال‌ها قبل قول ساخت بیمارستان جدید با ظرفیت ۸۰۰ تخت برای دسترسی بهتر مردم به خدمات درمانی داده شده است.   

عبدالقدیر کریمی فرماندار سابق گنبدکاووس ۲۲ شهریور سال ۹۶ در نشست با بانوان پزشک این شهر گفته بود:تحویل زمین ۴۰ هکتاری برای احداث بیمارستان ۸۰۰ تخت‌خوابی این شهرستان مراحل نهایی را می‌گذراند و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و در سفر سال ۹۷ رییس جمهور وقت به گلستان این موضوع مطرح و موافقت اصولی با ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی صادر شد.

قولی که تا پایان سال ۱۴۰۰ محقق نشد

مهدی دهرویه فرماندار گنبدکاووس هم ۱۵ اسفند سال گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد:پیگیری‌هایی که از مدت‌ها قبل برای تحویل زمین برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی توسط مدیران این شهرستان انجام شده بود، هفته گذشته نهایی شد و قرار است تا قبل از پایان سال جاری تحویل شود.

وی ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی در گنبدکاووس را مطالبه مهم مردم این شهرستان و اهالی شرق استان گلستان از دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برشمرد و اظهارداشت:اگر تخصیص اعتبار برای این بیمارستان یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به گلستان قرار می گرفت مشکلات موجود قابل حل بود.

دهرویه ادامه داد:در این خصوص پیگیری‌های لازم از طریق معاونت اقتصادی استاندار گلستان جهت اخذ اعتبار برای این پروژه انجام شد اگرچه بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس ردیف اعتباری جداگانه دارد اما تلاش داریم از اعتبارات سفر منابعی اختصاص یابد.

پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شرق گلستان، ۴ سال منتظر زمین برای ساخت

در متن آخرین نامه نگاری که از طرف  دانشگاه علوم پزشکی  و خدمات بهداشتی درمانی خطاب به رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس در تاریخ ۲۱ اسفند انجام شد، آمده است"احتراما با توجه به اهمیت و لزوم افزایش تخت‌های بیمارستانی شهرستان گنبد جهت ارائه هرچه بهتر خدمات درمانی به شهروندان گرامی و پیرو پیگیری‌های انجام شده در خصوص احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی رازی گنبدکاووس و جذب اعتبارات مصوب ذیل ردیف طرح ملی در قانون  بودجه  و شروع مرحله مطالعاتی پروژه، نیاز به حدود چهار هکتار زمین است لذا با توجه به محدودیت‌زمانی و اهمیت مهلت رو به اتمام موافقت اصولی و اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ جهت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه خواهشمند است نسبت به واگذاری زمین با مساحت مورد نظر اقدام عاجل مبذول فرمایید".

نیاز ضرروی اهالی شرق گلستان 

همچنین نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه این شهرستان دوم فروردین در دیدار نوروزی با سعید گل فیروزی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفتند:ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی مطالبه مردم گنبدکاووس و از نیازهای ضروری این شهرستان است.

نماینده مردم گنبدکاووس تاکید کرد:برای ساخت این بیمارستان سال گذشته ردیف بودجه و اعتبار ۷۰ میلیارد ریالی پیش بینی شد اما به سبب تاخیر در تحویل زمین اعتبار آن برگشت خورد.

امان قلیچ شادمهر افزود: گنبدکاووس علاوه برجمعیت ۴۰۰ هزار نفری خود به اهالی شرق گلستان خدمات درمانی و بیمارستانی ارائه می‌کند اما فضاهای درمانی و تجهیزات پزشکی آن مناسب نیست.

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس هم از محقق نشدن مطالبه مردم این شهرستان در ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی و راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در این منطقه گلایه کرد.

واگذاری تحویل زمین در مرحله نهایی شدن است

سعید گل فیروزی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گنبدکاووس را از شهرستان‌های محوری در ارائه خدمات درمانی به مردم استان دانست و گفت:احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی از نیازهای این شهرستان است و به محض تحویل زمین که واگذاری آن در مراحل نهایی است، عملیات اجرایی احداث این پروژه شروع خواهد شد.

پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شرق گلستان، ۴ سال منتظر زمین برای ساخت

 آخوند عبدالکریم جاور امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در خطبه‌های نماز جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه از دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان، شادمهر نماینده مردم گنبد در مجلس شورای اسلامی و دهرویه فرماندار درخواست پیگیری واگذاری زمین بیمارستان ۴۰۰تختخوابی رازی این شهرستان را کرد.

وی بیان کرد:من این درخواست را از طرف مردم شهرستان دارم که با راه اندازی این بیمارستان دسترسی مردم به خدمات سلامت بهتر شده و بیماران ناچار به رفتن به سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نخواهند شد.

پرویز ناصری رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس پنجشنبه شب(۱۵ اردیبهشت ماه)در نشست صمیمی اعضای ادوار شورای اسلامی شهر گنبد در خصوص واگذاری زمین برای احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی این شهر گفت:واگذاری این زمین که حدود چهار هکتار و ۲ هزار میلیارد ریال ارزش دارد از محل قدر السهم شهرداری بابت تفکیک قطعه زمینی متعلق به بنیاد مستضعفان است که پس از انتقال سند آن بنام شهرداری، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گلستان قرار خواهد گرفت.

 طبق آخرین اعلام حوزه بهداشت و درمان شهرستان، موافقت اصولی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رازی گنبدکاووس در تاریخ ۱۳۹۳/۰۱/۱۹ از طرف معاونت درمان وزارت بهداشت به مدت ۷۲ ماه صادر گردید و یکسال هم تمدید شد.

اکنون پس از گذشت هشت سال زمینی از طرف مسوولان شهرستان برای این منظور واگذار نشده و عدم تمدید دوباره به‌دلیل واگذار نشدن زمین در این سال‌ها دور از ذهن نیست.

اگر زمین مورد نیاز واگذار نشود مراحل اخذ مجوز بیمارستان و ردیف اعتباری آن باید از نو صورت گیرد که زمان‌بر بوده و نگرانی مردم را به همراه خواهد داشت.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ گلستان و با پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین شهرستان استان است.


http://www.caspiankhabar.com/93173



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96