اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سفیر ترکمنستان: صفحه جدیدی در روابط ایران و ترکمنستان باز شد/ توسعه روابط دیپلماتیک بین دو کشور
سفیر کشور ترکمنستان در ایران با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک بین ترکمستان و ایران گفت: گام های مثبتی برای توسعه روابط بین دو کشور برداشته شده و دیدار روسای جمهور دو کشور صفحه جدیدی در روابط بین دو کشور باز کرده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، احمد قربانف در آیین دویست و هشتاد و نهمین سالروز تولد مختومقلی فراغی شاعر و عارف ایرانی ترکمن اظهارداشت:امسال سی امین سال روابط دیپلماتیک بین کشور ترکمستان و ایران است و در تمام این سال ها روابط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی،  اقتصادی  و غیره بهبود یافته است.

وی افزود:به ویژه در دیدارها و گفت و گوی تلفنی سران دو کشور گام های مثبتی برای توسعه روابط بین دو کشور برداشته شده است و دیدار روسای جمهور دو کشور صفحه جدیدی در روابط بین دو کشور باز کرده است.

قربانف گفت:مراسم امروز نیز به عنوان بخشی از همکاری های فرهنگی و بشر دوستانه دو کشور محسوب می شود و برپایی این برنامه و معرفی مختومقلی فراغی همچون حافظ خیام مولانا و غیره این چهره را به جامعه جهانی بیشتر نمایان می‌کند.
 

وی افزود:عظمت هر ملتی به عظمت شخصیت‌‎های آن است که برجسته شده‌اند و به جهان معرفی کرده‌اند.مختومقلی فراغی شاعر دل‌ها و دوره‌ها؛ وصف‌کننده زیباترین و ناب‌ترین احساس‌های بشر و اوج معنویت مردم ترکمن است.

سفیر کشور  ترکمنستان  در ایران ادامه داد:برای ترجمه آثار مختومقلی فراغی به زبان های مختلف و نمادهای این شاعر و بررسی عمیق میراث ادبی اش تلاش های متعددی صورت می گیرد.

وی گفت: مدالی به نام و افتخار مختومقلی فراغی در کشور ترکمنستان فراهم شده و به بسیاری از افرادی که در توسعه فرهنگ ترکمن و اندیشه وی نقش داشته‌اند تا به امروز اهدا شده است.

سفیر ترکمنستان در ایران گفت:رونمایی از مجسمه این شاعر در گوشه ای از خاک ترکمنستان را امسال شاهد خواهیم بود.


http://www.caspiankhabar.com/93233



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96