اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دو رقمی شدن بستری های کرونا در گلستان / ضرورت تزریق نوبت سوم واکسن
بستری‌ها در گلستان برای نخستین بار پس از دو سال از آغاز همه گیری کرونا دو رقمی شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  سعید گل فیروزی ، سرپرست  دانشگاه علوم پزشکی  گلستان گفت:از آغاز همه گیری گیری  کرونا  در برخی روز‌ها مانند روز‌های اوج پیک پنجم بستری‌های کرونا در استان تا سه هزار نفر هم رسید و در روز‌های فروکش پیک‌های کرونا بستری‌ها تا ۲۰۰ بیمار می‌رسید و دوباره پس از مدتی شاهد اوج بیماری بودیم.


سعید گلفیروزی افزود:خوشبختانه امروز به مدد واکسیناسیون سریع در کشور و استان پس از گذشت حدود ۲ ماه از فروکش موج ششم، نه تنها شمار بیماران افزایشی نیست که امروز در استان تعداد بستری‌ها برای نخستین بار از زمان اغاز همه گیری کرونا، تعداد بستری‌ها به زیر ۱۰۰ بستری یعنی ۹۹ تَن رسید.


گلفیروزی ادامه داد:از بستری‌های امروز ۳۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه در حال درمان هستند و ۱۵ هم استانی هم به علت وخامت حالشان با کمک دستگاه نفس می‌کشند.


او گفت:نوبت دوم  واکسن  را بیش از ۸۴ درصد هم استانی‌ها تزریق کرده اند، اما استقبال از نوبت سوم به علت فروکش کرونا کمتر شده است در حالیکه مردم از یاد برده اند فروکش کرونا به مدد واکسن بود و اگر سهل انگاری کنند خطر شعله ور شدن دوباره کرونا وجود خواهد داشت.


او افزود:تزریق نوبت سوم در استان با محاسبه جمعیت بالای ۱۸سال تا کنون نزدیک به ۴۰درصد است که آمار مطلوبی نیست.

 

دکتر گل فیروزی تاکید کرد:کرونا هنوز تمام نشده و برای بهتر شدن اوضاع، تکمیل واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، ضروری است.

 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، افراد بالای ۷۰سال، افراد دارای ضعف سیستم ایمنی و پرسنل بهداشت و درمان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند نوبت چهارم واکسن را دریافت کنند.بر این اساس، فاصله زمانی تزریق دوز چهارم حداقل ۶-۴ ماه پس از نوبت سوم و نوع واکسن نوبت چهارم، ترجیحا با پلت فرم مشابه نوبت سوم باید باشد.


http://www.caspiankhabar.com/93235



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96