اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

افزایش الصاق پابند الکترونیک با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها
رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به استقرار دادرس های ویژه در گرگان و گنبدکاووس، گفت: تلاش میکنیم با استفاده از ظرفیت های قانونی جمعیت کیفری ورودی به زندانها را کاهش دهیم.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از ایسنا، حیدر آسیابی در نشست کاهش جمعیت کیفری استان با اشاره به اخذ تصمیمی‌مبنی بر استقرار دادرس های ویژه در شهرستان های گنبدکاووس و گرگان، اظهار کرد:این دادرسان خارج از اوقات اداری در زندان های گرگان و گنبدکاووس مستقر و پرونده زندانیان را بررسی و اتخاذ تصمیم خواهند کرد.

وی با بیان اینکه محکومیت کسانی که امکان تحت نظر قرار گرفتن آنها با پابند الکترونیک در خارج از زندان میسر است با رای این دادرسان به حکم تحت نظر با استفاده از پابند تبدیل می شود، افزود:یک شعبه از شورای حل اختلاف مرکز استان هم در واحد اجرای احکام کیفری دادسرای گرگان مستقر خواهد شد تا برای جلب رضایت شاکیان و جلوگیری از زندان رفتن محکومان تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با تاکید بر اینکه یک شعبه دیگر شورای حل اختلاف هم در ستاد دیه استان مستقر خواهد شد، خاطرنشان کرد:این شعبه از ظرفیت اعضای باتجربه و توانمند این شورا در کمک به حل و فصل پرونده های محکومان بهره خواهد گرفت.

آسیابی از عدم اعطای مرخصی و تخفیف در مجازات برای سارقان و محکومان جرایم خشن و امنیتی خبر داد و گفت:در جلسه امروز راهکارهای استفاده بیشتر از بسترهای الکترونیک و هوشمند برای ملاقات زندانیان و خانواده های آنان را بررسی خواهیم کرد.

محمود اسپانلو، دادستان مرکز استان نیز در این جلسه بر لزوم استفاده بیشتر از ساز و کارهای پیش بینی شده در قانون برای جلوگیری از ورود افراد به زندان تاکید کرد و گفت:در نشست هایی که با قضات داریم برای تغییر نگرش آنان به مجازات زندان و استفاده بیشتر از ساز و کارهایی مانند پابند الکتروکیک تلاش می کنیم.


http://www.caspiankhabar.com/93252



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96