اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ارتقا درآمد ناخالص ملی استان گلستان به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان در برنامه قرار گرفت
استاندار گلستان گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به دنبال این هستیم در افق ۱۴۰۴ درآمد سرانه مردم استان را به میانگین ملی رسانده و برای این هدف باید درآمد ناخالص استان را به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان برسانیم.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از روابط عمومی استانداری  گلستان  ،  علی محمد زنگانه  در دیدار با نمایندگان ادوار  مجلس شورای اسلامی  استان اظهارداشت:درآمد ناخالص استان در انتهای سال گذشته 56 هزار میلیارد تومان بود که براساس آن درآمد سرانه مردم استان نصف درآمد سرانه میانگین کشوری است و تلاش داریم در افق 1404 درآمد سرانه مردم استان را به میانگین ملی برسانیم و برای این هدف باید درآمد ناخالص استان را به 112 هزار میلیارد تومان برسانیم و سرمایه‌گذاری 225 هزار میلیارد تومانی انجام دهیم.

استاندار گلستان تصریح کرد:متاسفانه رتبه ضریب جینی استان در بخش شهری 27 و در روستایی 26 است و 41 درصد جمعیت شهری و 75 درصد جمعیت روستایی استان جزو پنج دهک کمتر برخوردار استان هستند.

وی افزود:نظام مسائل استان در 30 سند بخشی در حال تدوین است که سند توسعه دامپروری به عنوان الگو تدوین شده است و تلاش داریم برنامه رشد 7.7 درصدی مورد نظر دولت را اجرایی کنیم.

استاندار گلستان گفت:در حالی‌که 57 درصد آب شرب در کشور از منابع زیرزمینی تامین می‌شود ، در گلستان 95 درصد آب شرب از منابع زیرزمینی است و این وضعیت نگران کننده است و از این رو پروژه‌های ساخت سدها به ویژه سد نرماب و کمبود 1600 لیتر بر ثانیه آب شرب در استان را با راهکار های کوتاه مدت و میان مدت در حال پیگیری و تامین هستیم.
 

زنگانه تاکید کرد:در حوزه حمل و نقل احداث کریدور شمال به جنوب از مسیر  اینچه برون  به آزادشهر به شاهرود به طبس به بندرعباس از اولویت‌ها برای استان است که اجرای آن به منطقه آزاد اینچه برون و بنادر استان معنا می دهد و در عین حال موجب کاهش فاصله حمل بار به میزان حداقل 500 کیلومتر می شود.

وی خاطر نشان کرد:منطقه آزاد اینچه برون در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تنها مصوبه ای کاغذی بود که در حال حاضر مدیر پروژه تعیین شده،  بودجه  تدوین برنامه جامع آن تخصیص یافته و در حال تصویب اساسنامه آن در شورای عالی مناطق آزاد هستیم و کار با شتاب در حال پیگیری است.

استاندار گلستان تاکید کرد:رفع مشکلات کمربندی گرگان، احداث تقاطع های غیر همسطح در ورودی و خروجی کمربندی علی آباد کتول، مسیر تنگه راه و سه راهی کلاله از جمله مشکلات آزاد راه بهشهر به بجنورد است که در مصوبات سفر بیش از 1200 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد

دکتر زنگانه گفت:ارتباط گلستان با استان بالکان آباد ترکمنستان و استان منگستائو قزاقستان به توسعه روابط تجاری منطقه ای استان کمک می کند.

وی یادآور شد:در حوزه کشاورزی موضوع گیاهان دارویی، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، حمایت از صنایع کشاورزی، توسعه مجتمع میگوی گمیشان در فاز 6 هزار هکتاری، مجتمع 500 هکتاری ماهیان خاویاری، تفاهم نامه با بنیاد برکت برای پرورش ماهی در قفس و پن ، کشت توتون و تنبانکو و همچنین کشت چغندر قند با همکاری یکی از نهادهای خاکمیتی مورد توجه است.

به گفته استاندار گلستان در موضوع پتروشیمی آخرین اقدامات در حال انجام است و با همکاری هلدینگ های بزرگ وارد فاز جدید خواهیم شد.

زنگانه اظهار کرد:کانال های منتهی به خلیج گرگان بسته شده و ارتباط بین خلیج و دریا قطع شده ، خشک شدن خلیج گرگان مساوی با از دست رفتن سلامت ، محیط زیست و کشاورزی مردم استان است و این مسئله استان نیست بلکه یک موضوع ملی است همچون دریاچه ارومیه همکاری شما در این زمینه نیاز است ، ما این کار را آغاز کردیم اما برخی مانع شدند که خوشبختانه حمایت معاون اول رئیس جمهور شامل حال استان شده و پروژه آغاز شد.

وی گفت:بالای 40 هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور مصوبه در مسیر رشد استان جذب شده است.

استاندار گلستان تاکید کرد:با توجه به اینکه 47 درصد جمعیت ما در روستاها قرار دارند، اولویت ما پیشرفت روستا محور است که نمونه هایی همچون وامنان ، عطاآباد، پنج پیکر و محمدآباد را داریم.


http://www.caspiankhabar.com/93259



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96