اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان:

زمین های مازاد دستگاه های اجرایی به شورای مسکن اعلام شود
استاندار گلستان گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند طبق قانون، زمینهای مازاد خود را به شورای مسکن اعلام کنند.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از مهر، علی محمد زنگانه ، در جلسه شورای مسکن بر تامین هرچه سریع‌تر تامین اراضی برای احداث در طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت:برگزاری جلسات منظم شورای مسکن به جهت تسریع در روند اجرای این طرح، در دستور کار ما قرار دارد.

 استاندار گلستان افزود:تاکنون ۹۶ درصد زمین مورد نیاز ساخت ۱۵ هزار و ۴۵۶ واحد مسکونی برای سال اول در قالب طرح نهضت ملی مسکن در گلستان تامین شده است.

وی با بیان این که دولت شرایط بسیار خوبی برای تامین مسکن شهروندان فراهم کرده، ادامه داد:بالاخص برای مسکن روستایی وام کم‌بهره پنج درصد در نظر گرفته شده است.

زنگانه اظهار کرد:حدود ۹ ماه از شروع طرح گذشته و زمین های مورد نیاز تأمین و عملیات اجرایی احداث مسکن در بخش روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با سرعت بیشتری پیش می رود

وی تصریح کرد:دستگاه‌های اجرایی موظف هستند طبق قانون، زمینهای مازاد خود را به شورای مسکن اعلام کنند؛ اگر اعلام نکنند و ما به کمک فرمانداران شناسایی کنیم، عملیات انتقال سند برای طرح نهضت در استان انجام می شود.

زنگانه با بیان این که میزان تسهیلات ساخت مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون به دویست میلیون تومان افزایش پیدا کرده، یادآور شد:همه بانکها متمم تسهیلات را در نظر گرفته اند و هیچ جای نگرانی نیست.

استاندار گلستان تصریح کرد:مردم می توانند به بانک ها مراجعه کنند تا در مرحله اول، کار آغاز شود و بلافاصله بعد از تخصیص اعتبارات به بانکها، این متمم اعمال شده و تسهیلات به میزان ۲۰۰ میلیون تومان با سود پنج درصد لحاظ می شود.

در ابتدای این جلسه مهدی ملک، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از تاکید دولت سیزدهم بر تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن سخن گفت و اظهار کرد:در این جلسه سه مبحث مورد بررسی قرار می‌گیرد که اولین آن گزارش دستگاه‌های مربوطه در خصوص طرح اقدام نهضت ملی مسکن است.

وی افزود:بررسی و تصویب اراضی تامین شده پیشنهادی جهت احداث در طرح نهضت ملی مسکن از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای مسکن بوده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در خصوص سایر چالش‌های موجود در این حوزه گفت:عدم استقبال و همراهی متقاضیان در مراحل پس از ثبت نام به دلیل ابهامات قیمت ساخت و تسهیلات از دیگر موانع موجود در اجرای این طرح است که سعی در رفع آن داریم.

ملک ادامه داد:معضل دیگر موجود در اجرای این طرح، عدم استقبال همراهی متقاضیان در مراحل پس از ثبت نام به دلیل ابهامات قیمت ساخت و تسهیلات است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان نیز در این نشست در خصوص اقدامات این اداره در مسیر اجرای طرح نهضت ملی مسکن و برخی از موانع موجود در پیشروی این طرح سخن گفت.

سید محمد حسینی اظهار کرد:در حوزه شهری که با معضل کمبود تخصیص اراضی روبرو نیستیم، اجرای طرح نهضت ملی مسکن با خوبی در جریان است.

وی افزود:اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همراهی اداره کل راه و شهرسازی گلستان و سایر نهادهای اجرایی هرچه با روند رو به رشدی در حال اجرای این طرح بوده و عمده مشکلات ما در این حوزه، عدم تامین زمین است.


http://www.caspiankhabar.com/93263



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96