اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



وزیرآموزش و پرورش خبر داد؛

مقاوم سازی مدارس کشور نیازمند ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرسوده بودن ۲۰ درصد فضاهای آموزشی کشور گفت: نوسازی و بازسازی این کلاس‌های درس به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

‌به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  یوسف نوری  بعد از ظهر سه شنبه در جمع فرهنگیان استان گلستان اظهار کرد:شکوفا کردن تمدن اسلامی بر عهده معلمان جامعه است زیرا سرمایه‌های نابی از جنس معادن طلا و نقره در اختیار دارند.

وزیر آموزش و پرورش افزود تمدن هیچ کشوری شکوفا نخواهد شد مگر آنکه نیروی انسانی آن کشور شکوفا شود و این شکوفایی تنها به دست معلمان محقق خواهد شد زیرا در مرحله دانشگاه زمان از دست رفته است.

وی بیان کرد:اگر آموزش و پرورش ناکارآمد شود همه چیز یک جامعه ناکارآمد می‌شود و جامعه دانش بنیان شکل نخواهد گرفت.

یوسفی تاکید کرد:اگر به دنبال ایجاد تولید و اشتغال در کشور هستیم باید جامعه دانش بنیان بسازیم و ساخت چنین جامعه‌ای تنها از مسیر آموزش و پرورش محقق می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود:به دلیل ویروس منحوس  کرونا ، آموزش در در برخی مناطق کشور به جای مجازی عملاً قطع شده بود زیرا بستر مجازی آن طور که باید در کشور فراهم نبود و این مسئله به سیستم آموزشی ما ضربه زده و معلمان را دچار زحمت دوچندان کرد.

وی گفت:هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری کلاس‌های جبرانی دانش آموزان تصویب شد و به سازمان برنامه و  بودجه  ابلاغ شد تا نسبت به تأمین این اعتبار با آموزش و پرورش همکاری کنند.

یوسفی ادامه داد:این بودجه به تنهایی جوابگوی عقب ماندگی‌های تحصیلی دانش آموزان نیست و باید گروه‌های جهادی و خیرین به کمک بخش آموزش بیایند.

وزیر آموزش و پرورش گفت با بیان این مطلب که مهاجرت، زیاد شدن دانش آموزان و فرسوده شدن فضای آموزشی سه عاملی هستند که باعث افزایش نیاز ما به فضای آموزشی می‌شوند گفت:در حال حاضر نیاز به ۲۰۰ هزار کلاس درس داریم که هر کلاس درس، یک‌میلیارد تومان هزینه دارد بنابراین برای مقاوم سازی  مدارس  حداقل نیازمند ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی همچنین به پیش بینی اختصاص ۳۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از معلمان در طرح رتبه بندی حدود ۸۵۰ هزار معلم خبر داد و گفت:این مبلغ برای ۱۸ ماه نخست اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

وزیر آموزش و پرورش توضیح داد:طرح رتبه بندی معلمان یک طرح ۱۰ ساله است که مانند یک زخم کهنه شده بود و به دلیل نبود اعتبار کافی میسر نبود اما همت مجلس و حمایت دولت به زودی انجام خواهد شد.


http://www.caspiankhabar.com/93284



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96