اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ارزش‌افزوده آموزش و پرورش از تمام بخش‌های اقتصادی در کشور بیشتر است
وزیر آموزش و پرورش گفت: ارزش‌افزوده آموزش و پرورش از تمام بخش‌های اقتصادی در کشور بیشتر است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  یوسف نوری  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان گفت:آموزش و پرورش دستگاه مصرف کننده نیست و باید آن را با نگاه سرمایه گذاری دید.

نوری گفت:بهره وری ما در تمام بخش‌های کشور در سال گذشته منفی یک بوده و ارزش‌افزوده آموزش و پرورش از تمام بخش‌های  اقتصادی  در کشور بیشتر بود‌.

او گفت:نرخ بازگشت سرمایه در بسیاری از طرح‌های بانک پسند در واقعیت هشت تا ده درصد است، اما ارزش‌افزوده آموزش و پرورش در حوزه ابتدایی ۱۶ درصد است، اما مثل ساختمان نیست که کالبد آن مشخص باشد و ما را کسی در این زمینه به رسمیت نمی‌شناسد.

او گفت:افرادی که در دوره کودکی و دوران ابتدایی مدارس در کار‌های پژوهشی حضور داشتند امروز در دانشگاه‌ها سرآمد دانش بنیان‌ها هستند.

نوری گفت:برخی هنرستان‌ها بدون استفاده در سطح شهر‌ها وجود دارد که باید در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد، چراکه زیر ساخت آن‌ها فراهم است.

او گفت:برنامه داریم تا برای معلم‌های زیست شناسی دوره‌های آموزشی با موضوع سلول‌های بنیادی برگزار کنیم تا این موضوع را به زبان دانش آموزان برایشان توضیح دهند.

نوری گفت:دانش آموزان باید با شیوه‌های نوین آموزشی مطالب را آموزش ببیند و ما می‌توانیم حتی قرآن را با شیوه‌های نوین و جذاب به دانش آموزان آموزش دهیم نه روشی که منسوخ شده و از حوصله دانش‌آموز خارج است.

اوگفت:از روز‌های ابتدایی شیوع کرونا اصرار داشتیم مدارس تعطیل نشود، اما تعطیل شد و دو سال فرزندان ما عقب افتادند.

نوری گفت:برای ساخت مدرسه اوتیسم در استان گلستان با خیران هماهنگ شود.

او گفت:اگر می‌خواهیم هنرستان‌ها فعال شود دلیلش این است که فرزندان ما ببیند کار تولید در این مکان‌ها انجام می‌شود.

نوری گفت:مقرر شده هنرستان‌ها از تسهیلات بهره ببرند و اگر بانک‌ها به آن‌ها وام ندادند وام به افرادی پرداخت شود که کار را انجام داده اند.


http://www.caspiankhabar.com/93287



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96