اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رییس دادگستری گنبدکاووس: شرق گلستان به اردوگاه ترک اعتیاد دولتی نیاز دارد
رییس دادگستری گنبدکاووس گفت: آسیب‌های اجتماعی بویژه در حوزه موادمخدر رو به افزایش است و چون بسیاری از جرایم ریشه در اعتیاد دارد، احداث و راه‌اندازی مرکز یا اردوگاه ترک اعتیاد در شرق گلستان به عنوان یک نیاز ضروری باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا،  علی یزدانی  روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت پنج خرداد روز نسیم مهر و حمایت از خانواده  زندان یان افزود:پیگیری برای ساخت اردوگاه ترک  اعتیاد  از محل ماده ۱۶ توسط مسوولان گلستان به خصوص شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از یک دهه قبل تاکنون ادامه دارد اما هنوز این مرکز که از نیازهای ضروری درشرق استان است، راه‌اندازی نشده است.

یزدانی ادامه داد:ماهانه ۹ هزار پرونده به محاکم قضایی شهرستان  گنبد کاووس(دادسراها، دادگاه ها و شورای حل اختلاف)وارد می شود که یک سوم آن مربوط به مواد مخدر، یک سوم جرایم مالی و یک سوم دیگر هم سایر جرایم است.

رییس  دادگستری  گنبدکاووس همچنین گفت:با زندانی شدن یک فرد خانواده او نیز آسیب می بیند که باید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری و کاهش آسیب ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود:دستگاه قضایی از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کاهش آمار زندانیان استفاده می کند و بزودی دادرس ویژه به همراه قاضی برای بررسی دوباره پرونده‌ها در اداره زندان گنبدکاووس مستقر خواهد شد.

یزدانی بر ضرورت توجه به آموزش مهارت‌های زندگی به افراد بویژه کودکان و نوجوانان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس هم در این مراسم با تبریک دهه کرامت، تکریم انسان را محور تربیت دینی دانست و از خیرین این شهرستان به واسطه کمک به خانواده زندانیان قدردانی کرد.

در این مراسم به ۵۰ نفر از خانواده زندانیان گنبدکاووس کارت هدیه ۵ میلیون ریالی اهدا شد.


http://www.caspiankhabar.com/93292



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96