اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مورد مشکوکی از آبله میمون در گلستان مشاهده نشده است
مدیر گروه بیماری‌های واگیر و غیر واگیر مرکز بهداشت گلستان گفت: تاکنون مورد مشکوکی از ابتلا به بیماری آبله میمون در استان مشاهده نشده است.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  علی باقری  گفت:علائم این  بیماری  شبیه به آبله مرغان و بیشتر در بین بزرگسالان شایع است.

باقری گفت:ممکن است بیماری‌های شایع پوستی با آبله میمون اشتباه گرفته شود به همین دلیل لازم است افراد با مشاهده علائم به پزشک متخصص عفونی و یا متخصص پوست مراجعه کنند.

به گفته باقری، اگر پزشکی علائم مشکوک به آبله میمون را در بیماری مشاهده کند به ما گزارش می‌کند و مرکز  بهداشت  از فرد نمونه رایگان گرفته و به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران ارسال می‌کند.

او گفت:در حال حاضر مرکز بهداشت آمادگی کامل برای مواجه شدن با این بیماری را دارد یعنی بیماری و علائم آن به پرسنل معرفی شده و آخرین آموزش‌ها به مراکز بهداشت برای نمونه گیری داده شده است.

باقری گفت:تمام شرایط برای نمونه گیری از موارد مشکوک ابتلا در استان فراهم است تا در اولین فرصت نمونه گرفته شده برای تشخیص به تهران ارسال شود.

او گفت:چنانچه مورد مثبتی از این بیماری در استان مشاهده شد در بیمارستان ۵ آذر مرکز ایزوله‌ای برای رعایت فاصله گذاری فرد بیمار وجود دارد.

باقری می‌گوید:طبق اخبار منتشر شده تاکنون موارد ابتلا به این بیماری در دنیا از نوع خفیف بوده و اکثر افراد مبتلا به بیماری به صورت سرپایی درمان شده اند.

او گفت:درمان آبله میمون از طریق مصرف دارو‌های ضد ویروس و اقدامات مراقبتی امکان پذیر است.

آبله میمون یک بیماری ویروسی است که از میمون به انسان منتقل می‌شود.


http://www.caspiankhabar.com/93294



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96