اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نماینده مردم گرگان و آق قلا:

احداث کنسولگری ترکمنستان در گلستان ضروری است
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت احداث کنسولگری ترکمنستان در گلستان تاکید کرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر،  غلامرضا منتظری  در جلسه شورای اداری استان گلستان که شامگاه چهارشنبه با حضور مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی برگزار شد، اظهار کرد:با توجه به حضور و سکونت بیش از یک میلیون قوم ترکمن در گلستان، احداث کنسولگری  ترکمنستان  در این استان ضروری است.

وی با بیان اینکه وحدت میان اقوام گلستان می‌تواند زمینه‌ساز میزبانی این استان برای برگزاری کنفرانس کشورهای اسلامی باشد، گفت:حضور اقوام مختلف در ایران و همینطور استان گلستان یک مزیت بوده و این کثرت اقوام به وحدت موجود در جامعه معنا می‌بخشد.

نائب رئیس کمیسیون  فرهنگی  مجلس شورای اسلامی ادامه داد:برای به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی، ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای اشاعه هرچه بیشتر رسوم و سنت‌ها تلاش کرده، چرا که وحدت در این بستر شکل می‌گیرد.

منتظری از جایگزینی دیپلماسی سیاسی با دیپلماسی فرهنگی سخن گفت و افزود:با توجه به همجواری استان گلستان با کشورهای همسایه، انتظار می‌رود از ظرفیت‌های فرهنگی این استان برای برقراری ارتباط بین دو کشور استفاده شود.

وی افزود:بدون شک این عمل موجب حذف هزینه‌های مازاد و بهبود روابط بین دو کشور خواهد شد.

همچنین در ادامه این نشست نماینده استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت:استکبار جهانی توانست وهابیت را در جامعه ترویج و داعش و القاعده را تشکیل دهد.

سید هادی هاشمی شاهرودی اظهار کرد:ما در جهان اسلام با دو دیدگاه سطحی نگر و عقل نگر رو به رو هستیم که در قرآن به دیدگاه عقل نگر توصیه شده است.


http://www.caspiankhabar.com/93296



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96