اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۳۰۸۷ میلیارد تومان در حوزه اشتغال استان گلستان اختصاص یافت
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: امسال برای اشتغالزایی در استان گلستان مبلغ ۳ هزار و ۸۷ میلیارد تومان تخصیص یافته که در حال برش شهرستانی آن هستیم.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از تسنیم، حسینعلی خواجه‌مظفری صبح امروز در جلسه ستاد  اشتغال  شهرستان  گنبد کاووس اظهار داشت:اعتبارات امسال در حوزه اشتغال از محل بند«الف»تبصره 18 مبلغ یک‌هزار و 273 میلیارد تومان و از محل بند«ب»تبصره 16 مبلغ یک‌هزار و 814 تومان است که در مجموع 3 هزار و 87 میلیارد تومان بوده و در حال برش شهرستانی آن هستیم.

وی گفت:97 درصد از اعتبارات آموزشی صرف آموزش‌های نظری می‌شود اما متاسفانه با این وجود بیکاری در جامعه بی‌شمار بوده اما سه درصد آموزش مهارتی سبب ایجاد اشتغال در کشور و حتی خارج از کشور برای کارآموزان این آموزش‌ها شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد:سامانه اشتغال از طریق مشاغل خانگی باز بوده و علاقمندان در این بخش می‌توانند مراحل ثبت‌نام را انجام دهند، تاکنون 11 میلیارد و 800 میلیون تومان در این حوزه در شهرستان گنبدکاووس تسهیلات پرداخت شده است.

خواجه‌مظفری ادامه داد:افرادی که در حوزه مشاغل خانگی مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند متاسفانه نتوانستند اشتغال پایدار ایجاد کرده و تنها با این مبلغ مشکل خود را حل کردند، معتقدیم تسهیلات حوزه مشاغل خانگی منجر به اشتغال پایدار نمی‌شود.

خواجه‌مظفری در حوزه اعتبارات عشایری و روستایی گفت:وزارت کشور و هیئت دولت اعتبارات ویژه‌ای را در حوزه مناطق مرزنشینان و عشایری و روستایی در نظر گرفته که در هر روستا بنا به ظرفیت و شرایط موجود می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی اظهار کرد:تاکنون 157 میلیارد تومان به عنوان اقساط روستایی و عشایری در گلستان برگشت شده که این مبالغ دوباره صرف پروژه‌های روستایی و عشایری خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یکی از مشکلات مهم سرمایه‌گذاران در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری را پروسه اخذ مجوز بیان کرد و افزود:بیش از 70 درصد مردم با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط بوده و برای رفع پروسه اخذ مجوز برای سرمایه‌گذاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه‌اندازی سامانه از امضاهای طلایی جلوگیری کرده و صدور مجوزات را با ثبت در سامانه و هدف ثبت محور به طور آنی و در همان زمان انجام می‌دهد، برخی از مجوزات دیگر که نیز به استعلام داشته و زمان‌بر بوده ظرف مدت حداکثر سه روز انجام خواهد شد.

خواجه‌مظفری ابراز کرد:تلاش داریم تا اخذ مجوز برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را نیز تسریع کرده و به حداقل زمان برسانیم.

وی با اشاره به افزایش 57 درصدی حقوق کارگران گفت:حفظ اشتغال موجود و حمایت دو جانبه از کارگر و کارفرما سیاست و هدف ما بوده و با توجه به شعار سال توسط مقام‌معظم رهبری تقویت دانش‌بنیان و فعالیت‌های دانش‌بنیان از اولویت این اداره کل است اما این اولویت مانع از توجه به دیگر فعالیت‌ها و تولیدات نخواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد:امسال سهمیه اشتغال در دو حوزه ملی و استانی بوده و سهم استان گلستان در حوزه ملی 31 هزار و 310 نفر و در حوزه استانی 41 هزار و 80 نفر در سامانه رصد است.
 

خواجه‌مظفری اظهار کرد:در سال گذشته 949 طرح اشتغال روستایی و عشایری به مبلغ 58 میلیارد و 400 میلیون تومان مصوب شد که با افزایش 107 درصدی در این حوزه تعداد 943 طرح با اعتبار 62 میلیارد و 800 میلیون تومان بیش از اعتبار مصوب در قالب تسهیلات در این حوزه پرداخت شده است.

وی اظهار کرد:از تعداد 483 طرح بخش مشاغل خانگی با اعتبار 11 میلیارد و 500 میلیون تومان تاکنون 353 طرح با اعتبار 8 میلیارد و 400 میلیون تومان در قالب تسهیلات بانکی پرداخت شده است.


http://www.caspiankhabar.com/93317



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96