اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان خبر داد؛

برپایی چادرهای آتش‌بان در پارک ملی گلستان
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از برپایی چادرهای آتش‌بان در پارک ملی گلستان خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از مهر، محمد رضا کنعانی اظهار کرد:با توجه به بارش‌های زیاد در اردیبهشت ماه پوشش گیاهی ما در ارضی مرتعی زیاد شده که این اتفاق زمینه آتش سوزی را فراهم می‌کند.

مدیرکل حفاظت  محیط زیست  گلستان افزود:در فصل گرما و افزایش درجه حرارت مراتع گلستان مستعد آتش سوزی هستند که ما برای جلوگیری از این اتفاق تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده‌ایم.

وی ادامه داد:برپایی چادرهای آتش‌بان در پارک ملی گلستان و دیگر نقاط مستعد آتش‌سوزی در استان اولین اقدام ما در این حوزه است.

کنعانی از همکاری  بسیج  در اجرای این طرح سخن گفت و افزود:طی تفاهم‌نامه‌ای که با سپاه نینوا گلستان بسته شده، از ظرفیت ۳۰ نفر از نیروهای بسیج به عنوان دیده بان آتش در پارک ملی گلستان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد:با استقرار این نیروهای مردمی پس از وقوع آتش‌سوزی، حادثه در دقایق ابتدایی کنترل شده و اطلاع رسانی سریع‌تر انجام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با هیئت کوهنوردی خبر داد و اظهار کرد:طی برگزاری دوره‌ای، تعدادی گروه ۱۱ نفره کوهنوردی با هدف پیشگیری از  حریق  و توسعه فرهنگ و سواد محیط زیستی، آموزش دیدند.

کنعانی در انتها از تخصیص اعتباراتی طی سفر رئیس جمهور به گلستان، برای خرید تجهیزات حفاظتی سخن گفت و افزود:از محل اعتبارات سفر هیئت دولت به استان، بخشی از تجهیزات مورد نیاز ما در حال خریداری است و به زودی این دستگاه به تجهیزات نوینی مجهز خواهد شد.


http://www.caspiankhabar.com/93336



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96