اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس پلیس فتا گلستان مطرح کرد

تغییر شگرد کلاهبرداران سایبری در ایام کرونایی/ مردم مراقب باشند
رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: در این روزها، شیوه و شگرد مجرمان سایبری تغییر کرده و با موضوعات جدید و متناسب با این ایـام اقـدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

به گزارش  کاسپین خبر ، سرهنگ ابراهیم پرسا اظهارکرد:متاسفانه در این روزها، شیوه و شگرد مجرمان سایبری تغییر کرده و با موضوعات جدید و متناسب با این ایـام اقـدام به  کلاهبرداری  از شهروندان می کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شگردهای مجرمان سایبری در این روزها ، کمـک بـه نیـازمنـدان در قـرنطیـنه است، افزود:مجرمان سایبری با درج تصاویر غیرواقعی از نیازمندان در کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی، از احساسات شهروندان سوء استفاده کرده و تقاضای مبالغی برای کمک به نیازمندان می‌کنند و در مواردی هم به منظور پرداخت کمک‌های مالی شهروندان، آنها را به صفحات جعلی بانکی، فیشینگ هدایت می‌کنند.

رئیس  پلیس فتا  استان گلستان تصریح کرد:شهروندان در صورت کمـک بـه نیازمـندان، حتما باید از طریق مراکز معتـبر از قبیل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)و یا جمعیت هلال احمـر اقـدام کنند و هرگز فـریـب اینگونه صفحـات و گروه‌های جعـلی را نخورند و از پرداخت مبالغ به حساب این گونه افراد خودداری کنند.

پـرسـا ، کسب درآمـد در منـزل را یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران سایبری در این روزها اشاره کرد و بیان کرد:کلاهبرداران با درج آگهی‌هایی تحت عناوین مختلـف مانند:کار در منزل، کسب درآمد در منزل، در خانه میلیونر شوید، از طریق سایت‌های کاریابی و یا سایت‌های آگهی محـور از شهروندان مبالغی را هر چند انـدک، بعنوان ثبت نام و ارسال مواد اولیه، دریـافـت و پس از واریز پـول از طرف قـربـانـی به حساب کلاهبرداران، دیگر تماس‌ها و پیام‌های آنها را پاسخگو نیستند.

وی ادامه داد:مبلغ کلاهبرداری‌ها در این روش گاهاً مبالغی پائینی از قبیل ۲۰، ۴۰ و ۵۰ هزار تومان است که اغلب با توجه به اینکه مبلغ اندکی می باشد مـالباخـته ها هیـچ رغبـتی برای صرف هزینه پیگـیری قضـائی و شـکایت ندارند و این امر باعث می‌شود کلاهبرداران به دلیل نداشـتن شاکی خصوصی، همچنان به کار خود ادامه دهند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در پایان خاطر نشان کرد:کاربران  فضای مجازی ، در صورت مواجـهه با هرگونه موارد مشـکوک آن‌را از طریق سایت پلیس فتـا، قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند./مهر


http://www.caspiankhabar.com/9338



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96