اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



امکان نام‌نویسی طرح نهضت ملی مسکن در هفت شهر گلستان فراهم شد
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: امکان نام‌نویسی ساکنان هفت شهر گرگان، کلاله، بندرترکمن، گمیشان، جلین، سیمین‌شهر و قرق در مرحله هفتم طرح نهضت ملی مسکن فراهم شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایرنا، اسدالله پناه یزدان روز دوشنبه اظهارداشت:برای این مرحله ۱۴۰ هکتار زمین با سهمیه ساخت پنج هزار و ۸۵۰ واحد تامین شد که بیشترین آن مربوط به گرگان و گمیشان هر کدام ۲ هزار واحد و بندرترکمن هزار واحد است.

وی افزود: تاکنون ۹۰ هزار و ۴۳ نفر از مردم گلستان در طرح  نهضت ملی مسکن  نام نویسی کردند که با انجام مراحل مختلف در نهایت ۱۸ هزار و ۸۸۷ نفر با داشتن چهار شرط استفاده نکردن از تسهیلات دولتی، عدم سابقه مالکیت شخصی(ثبت اسناد و املاک)، تاهل و سابقه پنج ساله سکونت واجد شرایط شناخته شدند.

معاون اداره کل  راه و شهرسازی  گلستان، تعهد استان در چهار سال را ساخت ۹۴ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی اعلام کرد و ادامه داد:تاکنون برای هفت هزار و ۹۳۲ نفر از واجدان شرایط دعوت نامه صادر شد که از این تعداد هزار و ۹۷۳ نفر مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال آورده خود را واریز کردند.

پناه یزدان تصریح کرد:تاکنون ۱۹۶ هکتار زمین برای ساخت هزار و ۳۳۹ واحد مسکونی در مناطق شهری در قالب طرح نهضت ملی مسکن با همکاری دستگاه‌های دولتی و به صورت خودمالکی تامین شد و ساخت واحدها به صورت مجتمع سازی و گروه‌ساخت در گرگان، گنبدکاووس، کلاله، آزادشهر، بندرترکمن، آق‌قلا، کردکوی و مینودشت شروع شده است.

 پیش بینی اولیه هزینه ساخت هر واحد طرح اقدام ملی مسکن با زیربنای بین ۹۰ تا ۱۰۰ متر مربع پنج میلیارد ریال است که طبق مصوبه شورای عالی پول و اعتبار برای پروژه‌های مذکور در شهر گرگان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و سایر شهرهای استان سه میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و پس از سه سال تنفس دوران ساخت پرداخت می‌شود.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان(۳۴ نقطه شهری و حدود یک هزار روستای دارای کد شناسایی)سکونت دارند ضمن اینکه ۲۳ شهر این استان شمالی جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر دارند که مشمول دریافت تسهیلات مسکن روستایی می‌شوند.


http://www.caspiankhabar.com/93402



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96