اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مشارکت مردم در مبارزه با فساد؛

شناسایی یک کارمند و کارشناس متخلف با گزارش مردم
حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان، یک کارمند متخلف اداره ثبت اسناد و املاک استان را به اتهام دریافت رشوه و یک کارشناس متخلف را بازداشت کرد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کل  دادگستری  گلستان گفت:گزارش  تخلف  این کارمند ثبت اسناد و املاک استان، مبنی بر دریافت رشوه به سامانه پیامکی دیده بان حفاظت و اطلاعات دادگستری از سوی یکی از شهروندان ارسال شده بود.

حیدر آسیابی گفت:این کارمند متخلف، پاسخگویی به درخواست قانونی یک شهروند را به تاخیر می‌انداخت و برای انجام زودتر کار او، درخواست ۵۰ میلیون تومان رشوه کرده بود که با گزارش مردم و پیگیری حفاظت و اطلاعات دادگستری، شناسایی و دستگیر شد.

او گفت:علاوه بر این کارمند، یک کارشناس که در پرونده‌های اجراییه ثبت، نظریه کارشناسی می‌داد و به عنوان کارچاق کن و رابط این کارمند متخلف فعالیت می‌کرد نیز دستگیر شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:پرونده این کارمند به اتهام دریافت رشوه در حال رسیدگی است و پروانه فعالیت کارشناس متخلف هم لغو شد.

هفته گذشته، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان از راه اندازی سامانه پیامکی سوت زنی به منظور مشارکت مردم در مبارزه با فساد خبر داد و از مردم خواسته بود:سوء جریان‌های مالی و فساد اداری و کارچاق کنی در دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه شامل اداره‌های بازرسی، اداره ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی و اداره کل زندان‌ها و همچنین وکلا و کارشناسان را به شماره ۰۹۱۱۱۷۵۸۳۶۷ پیامک کنند.


http://www.caspiankhabar.com/93411



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96