اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



نظارت دادگستری گلستان بر خرید چوب در کارخانه‌های استان
رئیس کل دادگستری گلستان از نظارت بر کارخانه‌های خریدار چوب به منظور پیشگیری از قطع غیرقانونی درختان جنگل‌های هیرکانی خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر آسیابی گفت:تمام مراکز خرید  چوب  در استان  نظارت  و پایش می‌شود تا افرادی که اقدام به فروش چوب‌های قطع شده از جنگل‌های استان می‌کنند، شناسایی و دستگیر شوند.

آسیابی گفت:اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم مکلف شده است نظارت‌های خود بر پروانه بهره برداری از جنگل‌ها را بیشتر کند تا از قطع غیرقانونی درختان جلوگیری شود.

رئیس کل  دادگستری  گلستان گفت:سرعت رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های  قاچاق  چوب افزایش پیدا کرده است و این پرونده‌ها چه در دادگاه‌ها، چه در دادسرا‌ها و یا تعزیرات باید یک ماهه تعیین تکلیف شود و اگر در این مدت پرونده به نتیجه نرسید باید علت آن مکتوب اعلام شود.

او گفت:پرونده‌های قاچاق چوب سازمان یافته باید به جای تعزیرات به دادگستری سوق داده شده تا برخورد قاطع تری با آن‌ها شود.

آسیابی گفت:برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌های استان، باید متولیان امر نظارت خود را افزایش دهند و تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای پیشگیری و پیش بینی آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان را تدارک ببینند.

آسیابی گفت:ظرفیت‌های خوبی در شرکت‌های دانش بنیان استان برای تولید سیستم‌های نظارت و پایش هوشمند جنگل‌ها وجود دارد و امیدواریم از این فناوری‌های نوین بهره برده شود.


http://www.caspiankhabar.com/93445



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96