اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



رئیس کل دادگستری گلستان:

۵۰ درصد زندانی های گلستان مرخصی هستند/کاهش جرائم در گلستان
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با توجه به شیوع کرونا ۵۰ درصد زندانی های گلستان در مرخصی هستند.

به گزارش کاسپین خبر ، هادی هاشمیان بعدازظهر دوشنبه در جلسه فصلی روسا و دادستان های سراسر استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهارکرد:حفظ کرامت قضات، وکلا، ارباب رجوع، کارمندان، قضات و غیره باید در دستگاه قضا، دادگاه ها، محاکم بدوی، دادگاه تجدیدنظر و غیره حفظ شود.

وی افزود:همچنین باید روسا و دادستان های استان تلاش کنند تا برخی از گله مندی هایی که در این زمینه وجود دارد، کاهش یافته و رضایت مندی مردم بالا رود.

هاشمیان تأکید کرد:سلامت دستگاه قضا در گرو مبارزه با فساد است و باید با همه توان و بدون اغماض با مفسدان برخورد کرد.

وی با بیان اینکه فساد در دستگاه قضا و دستگاه های اجرایی را نمی پذیریم، گفت:نباید حیاط خلوتی برای مجرمان ایجاده شده و فضا باید برای این افراد ناامن باشد.

هاشمیان اضافه کرد:باندهای خوبی در سال گذشته توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)کشف شده و در اغتشاشات هم استان امنی بودیم.

وی با اشاره به رفع موانع تولید در سال ۹۸، گفت که تلاش همه همکاران در این زمینه بوده و باید با قاچاق، بروکرواسی های اداری، فساد اقتصادی، رشوه و غیره که از جمله موانع تولید هستند مبارزه کرد.

رئیس دادگستری گلستان با اشاره به احیای حقوق عامه، اظهارکرد:دستگاه های اجرایی زیادی در بخش های مختلف مسئولیت داشته و متصدی هستند و باید بیش از گذشته با جنگل خواری، کوه خواری، تصرفات و غیره برخورد شود.

کاهش جرایم در گلستان

هاشمیان تصریح کرد:گلستان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم خوب عمل کرده و در سال قبل هشت هزار و ۸۰۰ پرونده کیفری استان کاهش یافت.

وی توضیح داد که در سال ۹۸، حدود ۱۶ هزار و ۴۵۰ جرم در استان نسبت به سال ۹۷ کاهش یافته و باید این امر در سال جدید هم استمرار داشته باشد.

هاشمیان افزود:در پسا کرونا  هم باید زمینه های ورودی پرونده ها را شناسایی و از طریق صلح و سازش آنها را مرتفع کرد تا شاهد افزایش ورودی به دستگاه قضا نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زندان ها، ادامه داد:با توجه به شیوع کرونا ۵۰ درصد زندانی های گلستان در مرخصی هستند و دو هزار و ۲۰۰ نفر هم قبل از عید مشمول آزادی شدند.

طبق گفته رئیس دادگستری گلستان، در برخی از درگیری های اخیر زندان ها مشکلی در استان ایجاد نشد.

هاشمیان بیان کرد:سال قبل برای پنج هزار پرونده رأی جایگزین حبس صادر شد و باید امسال این رقم افزایش یابد./مهر


http://www.caspiankhabar.com/9345



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96