اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دادستان علی‌آبادکتول عنوان کرد؛

علت انسداد برخی صفحات مجازی در علی‌آبادکتول/ برخورد قاطع با هنجارشکنان
دادستان علی‌آبادکتول علت مسدود شدن برخی از صفحات مجازی در ماه های اخیر را تشریح کرد و گفت: با هنجارشکنان در فضای مجازی برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، مرتضی ذوقی، بر ضرورت کنترل و استفاده بهینه از فضای مجازی تأکید کرد و گفت:برخی فعالیت در فضای مجازی را یک امر شخصی و بعضاً خانوادگی پنداشته و با این تصور که رعایت هنجارهای اخلاقی در این فضا ضرورت ندارد انتشار هر نوع پست و تولید محتوی در آن را آزاد می دانند حال آنکه اینگونه نیست.

وی با اشاره به اینکه خطرات هنجارشکنی و عدم پایبندی به اصول اخلاقی در فضای مجازی در مواقعی بیش از سطح شهر تبعات منفی دارد، تأکید کرد:قطعاً با چنین مواردی بر اساس قانون برخورد جدی می شود و بستن برخی صفحات مجازی در ماه های اخیر ناشی از همین عدم پایبندی به اصول اخلاقی بوده است.

 دادستان  علی‌آبادکتول با تأکید بر اینکه رعایت حجاب اسلامی در کشورمان قانون محسوب شده و تخطی از قانون نیز بالتبع جرم محسوب می شود، بیان کرد:رعایت قانون و در کنار آن پیروی از اصول اخلاقی و شهروندی در جامعه یک وظیفه همگانی است و نباید ذکر برخی موراد، نظم و  امنیت  عمومی و اخلاقی جامعه را بر هم زد.

ذوقی با اشاره به اینکه متاسفانه در هفته های اخیر عده ای از جوانان تاثیر برنامه های شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی اقدام به بروز رفتارهای خارج از عرف و دون شخصیت جوان ایرانی و استفاده از البسه و پوشش نامناسب و رفتارهای هنجارشکنانه کردند، افزود:این رفتارها به هیچ عنوان مورد تائید جامعه نیست.

خط و نشان دادستان علی‌آبادکتول برای مخلان امنیت

وی با بیان اینکه برخی هنجارهای اخلاقی در تمامی جوامع مشترک بوده و تعریف یکسانی دارند اما برخی اصول و قواعد اخلاقی در تبصره این قواعد همگانی قرار دارند که افراد جامعه باید به آنها پایبند باشند، با اشاره به تحلیل برخی افراد مبنی بر اینکه بدحجابی چه ضرری برای سایر افراد دارد، توضیح داد:حجاب نشانه عفاف است و این دست تحلیل ها و مطرح کردن مطالب چالشی منبعث از تفکرات و خروجی های اتاق فکرهایی است که بخش اعظم هزینه آن را کشورهایی مانند عربستان سعودی با هدف نابودی آینده، هویت و عفاف نسل جوان تأمین می کنند.

دادستان علی‌آبادکتول، رعایت هنجارهای اخلاقی در جامعه را یک ضرورت دینی، اخلاقی و عرفی دانست و متذکر شد:به طور قطع حجاب یک مسئله شخصی است و تعیین نوع آن در دست فرد است اما اینکه یک نفر عنوان کند من حجابم را رعایت نمی کنم بقیه به من نگاه نکنند حرفی عوامانه و شبیه به همان ماجرای سوراخ کردن کشتی است، از طرفی آزاد کردن حجاب مانند این است که در احکام شرعی و دینی تعبد نداشته باشیم.به عنوان مثال شرب خمر در جامعه آزاد باشد و هر کسی می‌خواهد علناً مشروب بخورد و هر کسی نمی‌خواهد پرهیز کند.اگر حجاب این گونه آزاد باشد، پس در همه احکام شرعی باید این آزادی را قائل باشیم.

ذوقی با تأکید بر اینکه امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضا است، تصریح کرد:با برهم زنندگان و مخلان نظم و آسایش مردم به شدت برخورد می شود، افرادی که فکر می کنند با تیراندازی شبانه در سطح شهر یا ایجاد ارعاب با سلاح سرد و تهدید مردم می توانند امنیت و آرامش مردم را بر هم زده و زمینه ناامنی را فراهم کنند سخت در اشتباه هستند.


http://www.caspiankhabar.com/93456



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96