اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



احتمال وقوع سیلاب در گلستان/ از نزدیک شدن به رودخانه‌ها خودداری کنید
معاون پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضعیت جوی هواشناسی گلستان از ورود سامانه بارشی به استان و احتمال وقوع سیلاب خبر داد.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد کرد جزی امروز در جلسه هماهنگی  مدیریت بحران  گفت: سامانه بارشی جدیدی از بعد از ظهر پنجشنبه وارد استان می‌شود و جریانات مرطوب و خنک را از سمت دریا به سمت استان هدایت می‌کند.

کرد جزی گفت:با توجه به ناپایداری در تراز‌های میانی جو انتظار داریم بارش‌های خوبی در استان رخ دهد.

او گفت:بیشتر بارش‌ها از بامداد جمعه در استان آغاز می‌شود و ممکن است در برخی از مناطق شدت آن بالا باشد به حدی که میزان بارش‌ها در سه ساعت به ۵ تا ۱۵ میلی متر در برخی از نقاط برسد.

کردجزی افزود:در بستر رودخانه‌ها امکان طغیان وجود دارد و آبگرفتگی معابر هم پیش بینی می‌شود.

او گفت:باید تدابیر لازم در این باره اندیشیده شود تا کمترین خسارت وارد شود.

کردجزی می گوید:بارش‌های نقطه‌ای که چند روز گذشته در استان شاهد آن بودیم موجب شد کمبود بارش فصل قبل تا حدودی در برخی از مناطق جبران شده است. 

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت:براساس آمار و تجربیات سنوات گذشته، به دلیل بارش رگبار‌های نقطه‌ای در ارتفاعات و مناطق کوهستانی در فصل تابستان در ماه‌های مرداد و شهریور  سیل اب‌های ناگهانی متعددی در رودخانه‌های استان حادث شده و خسارات مالی و گاهاً جانی را بدنبال داشته است.

جمشید بهمنی افزود:با توجه به گرمای هوا در این ایام و عزیمت مردم به تفرجگاه‌ها و مناطق جنگلی، از عموم مردم تقاضا می‌شود ضمن پیگیری مستمر اخبار وضعیت جوی به هشدار‌های صادره از سوی اداره کل هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران توجه کنند و از نزدیک شده به رودخانه‌ها و مجاری آبی، دره‌های سیل گیر(مسیل ها)، مخازن و تأسیسات آبی جداً خودداری کنند.


http://www.caspiankhabar.com/93458



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96