اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آخرین وضعیت کرونا در گلستان؛

افزایش آمار بستری های کرونا در گلستان/ ۳۱۰ گلستانی اسیر کرونا شدند
با تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان گلستان، آمار بیماران بستری های در این استان دچار تغییر شد و به رقم ۳۱۰ نفر رسید.

به گزارش  کاسپین خبر  به نقل از ایسنا، دکتر  سعید گلفیروزی  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۱۰ بیمار مبتلا به  کرونا  در مراکز درمانی گلستان بستری هستند، اظهار کرد:بررسی آمارهای روزهای گذشته، روند صعودی مبتلایان را در این استان نشان می دهد.

وی با بیان اینکه از این تعداد بیمار کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان، ۳۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند، افزود:۲۳ نفر از این عزیزان از طریق دستگاه تنفس مصنوعی به زندگی ادامه می دهند.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی  استان گلستان با تاکید بر اینکه از چند روز گذشته، وضعیت رنگ بندی کرونایی استان گلستان نیز دچار تغییرات شد، خاطرنشان کرد:در روزهای اخیر رخ کرونایی استان گلستان به سمت زرد و نارنجی حرکت کرد و رنگ قرمز به نقشه کرونایی استان اضافه شد.

گلفیروزی تصریح کرد:در حال حاضر شهرستان بندرترکمن در وضعیت قرمز، شهرستان های گرگان، کردکوی، علی آبادکتول، گالیکش، کلاله، مراوه تپه و مینودشت در وضعیت نارنجی و شهرستان های رامیان، بندرگز، گنبدکاووس، آزادشهر و گمیشان در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته اند و آق قلا تنها شهر آبی کرونایی در گلستان است.

وی ادامه داد:در حالی که مدتی سایه ویروس منحوس کرونا از سر مردم گلستان کوتاه‌تر شده بود و شاهد روند کاهشی ابتلای به کرونا بودیم اما این ویروس سرکش مجدداً خیز بلندی گرفته و شاهد اوج گیری و روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در استان گلستان هستیم.

با توجه به روند افزایشی ابتلا به کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون بیش از پیش اهمیت دارد و مسئولان نیز توصیه می کنند مردم تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز یادآور سوم و چهارم برای افرادی که ۶ ماه از تزریق واکسن آنها گذشته است، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، عدم حضور در مکان های بسته و شلوغ و تداوم استفاده از ماسک از توصیه‌های جدی کارشناسان بهداشت برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا است.


http://www.caspiankhabar.com/93460



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96